Gå til innhold

Prosjekt, lage webside i flash


Anbefalte innlegg

At vi på MK GK her på Bjerke i oslo har fått i oppgave å lage vår egen webside.

Jeg har vært borti webdesign litt før, da ved bruk av .html, .php og .css ikke at jeg husker så mye av det nå lengere siden det er en stund siden sist.

 

Uansett siden skal lages i flash, ved bruk av Flash MX, grafikk skal lages i photoshop.

Det som er problemet her da er jeg aldri har vært borti Flash før. Vi har allerde lært litt her på skolen, men tenkte kansje noen hadde tips å gi? dere som har litt erfaring med dette, har dere noe å si?

 

Vi har 4-5 uker på oss, og vi dette er første uken, så jeg sitte her å ser på noen sider etter litt ideer, kansje noen her også har noen fine sider som er lagd i flash eller lignede?

 

 

Det var vel det meste jeg hadde å, hvis dette er feil forum å poste i så beklager jeg det.

Håper noen har noe å si, hadde vært kjekt =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker, for svar og linker =)

 

gladsild syns siden din var fin jeg, likte den glass looken du hadde eller hva det kalles, var værtfall det jeg fikk følelsen av.

 

Du har nok også rett i at det ikke er lurt å satse på noe avansert hvis man aldri har vært borti Flash før, så det skal jeg ikke gjør.

 

Uansett kom gjerne med fler tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med brainstorming her, sitter nemlig å tenker på hvordan jeg skal ha navigasjonen/menyen min på siden, det er den største hindringen jeg har hatt til nå, har nemlig ikke lyst til å ha noe som er så veldig vanlig, dette skal lages i flash så har lyst på noe litt fancy.

 

Så lurer på om noen kansje har noen sider som kan gi meg litt inspirasjon eller lignende?

 

 

Edit: Bare glem det over, tror jeg faktisk har greid å få til en skisse av hvordan jeg vil at siden skal bli seendes ut, tenkte å kansje å scanne in siden slik at dere kan si deres mening om tanken.

Snakket med læreren og han sa værtfall at det skulle være gjennomførbart =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Fin digiart gladsild! søt side også...

 

 

Skal lage digital CV (portefølje om du vil ) i flash denne uka, begynte med flash forrige mandag, så kan bli artig det :p lært en hel del til nå da så tror det blir nice.

 

www.styleboost.com har en del flashsider til inspirasjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...