Gå til innhold

Parobol og 2 tvèr


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt det er mulig å bruke to TVèr på samme dekodere, men hvordan er det mulig?

 

Kan man bare se på samme kanaler?

Hvor kan jeg kjøpe det?

Hva koster det?

 

Vi har to TVèr, men dekodererne er koblet til den ene tvèn.

Det blir da full krig hjemme når mistemann har forskanset seg i sofaen og vil se på Bigbrother, da det går en BRA film på TV3!!

 

HJELP :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Det er bare enkelte "dyrere" Dekodere De kan ha den løsningen på, kommer ikke på hva de heter i farten.

 

Men det er en annen løsning og det er å skaffe en Dekoder til av den samme sorten eller en annen billig en.

 

Og så plugger De denne til : http://www.sagi.no/catalog/product_info.php?products_id=496

 

Prøv det.

 

Og nei, jeg har ikke prøvd dette selv enda.

 

V_H

 

W_B

Lenke til kommentar

Med en dekoder kan du nok bare se på en kanal, men det skal være mulig å splitte samme signal til to TV-er. Det er heller ikke bare å dele signalet fra antenna inn til to dekodere, har noe med styring av LNB å gjøre. Greieste er vel å høre med en Radio/TV forhandler om løsninger de anbefaler, eller spør hos Tveco der har de greie på det meste.

Lenke til kommentar

Du har litt forskjellige val her.

 

1. Du kan bruke vanlig antenne-kabel (coax) og dra fra tuner, til splitter og så ut til de 2 tv'ene. Må se på samme kanal.

 

2. Bruke 2 tunere til hver sin tv. Da må du ha 2 stk Twin-Lnb, (microbølge-hode med 2 utganger) og 2 switcher. ( boks som kobler i sammen 2 mikrobølgehoder.) Da kan du se på hvilken kanal du vil uavhengig av hverandre forutsatt at du har programkort tilrespektive kanal. Evt kjøpe kort-splitter som Smart-Wi.

 

3. Bruke 2 tunere på hver sin tv uten å bytte lnb. Splitte kabel som kommer fra parabol og sette en spenningsblokker på den ene kabelen. Dette går bra så lenge du skal se på kanaler på begge tunere som ligger på samme satelitt og har samme polarisering.

 

4. Tuner med to tunere innebygget.

 

5. Hvis du har en tuner fra Viasat og en fra Canal Digital kan du kjøre antenne ledningen igjennom tunerene og så trekke ledning til den andre tv'en. Hvis du i tillegg kjøper Twin-lnb kan dere se på hver deres tuner uavhengig av hverandre. F. eks BigBrother og Tv3.

 

Alt utstyret fåes kjøpt i nettbutikker og de fleste radio/tv forhandlere , bortsett fra Smart-Wi, som har parabolutstyr.

 

Mvh

 

Darkwing

Lenke til kommentar
Og så plugger De denne til : http://www.sagi.no/catalog/product_info.php?products_id=496

 

Prøv det.

 

Og nei, jeg har ikke prøvd dette selv enda.

 

V_H

 

W_B

5565449[/snapback]

 

 

Den fungerer bra forutsatt at du har de rette tunerne.

 

Fungerer ikke på Viasat.

 

 

Etter å ha lest trådstarters innlegg en gang til ser det ut for meg at han har to tunere. Mest sannsynlig en for Viasat og en for Canal Digital.

 

Den enkleste og billigste måten da er å trekke en coax fra hvert lnb til hver sin tuner.

Bruk den vanlige antenne utgangen på tunerne, kjør signalet fra ene tuneren inn i den andre og så ut fra den tuneren og ut til den andre tv'en du har.

Da kan du se på tv uavhengig av den andre tv'en forutsatt at de ligger på hver sin satelitt.(Hver sin tuner). Canal Digital på den ene tv'en og Viasat på den andre tv'en og omvendt. Eller samme kanal på begge tv'er.

 

Mvh

 

Darkwing

Endret av Darkwing Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...