simenss Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 For mange år siden hadde jeg en PC med Windows 3.11, og på den hadde jeg et spill som jeg så sårt savner. Det jeg husker var at man så et brett ovenifra, grafikken var "tegneserieaktig", du skulle plukke opp et eller annet som gjore at en dør åpnet seg, men kunne skli på is, og brenne seg på flammer. Spillet hadde utallige brett. Noen som kan gi meg et navn, eller et sted hvor jeg kan få tak i dette spillet?
simenss Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Skrevet 6. februar 2006 Tror jeg har funnet ut at det heter Chip's Challenge, men finner ingen steder man kan få kjøpt det
FonderPrism Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 The Underdogs - Chip's Challenge Der kan du laste spillet ned gratis, siden er helt lovlig Ble litt ned på siden til der det står "Where to get it:" så kan du trykke "Here!" for å laste det ned
FonderPrism Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Det har jeg ikke peiling på, for jeg har verken prøvd spillet, eller prøvd å laste det ned fra den siden. Har dog prøvd å laste ned andre spill, og alle er originalversjoner. Spillet er såkalt "abandonware", og som det ligger i ordet, er det noe som er blitt forlatt, Epyx tener ikke penger på det lenger, og har bestemt seg for å la det bli fritt vilt Derfor regner jeg egentlig også med at spillet er i originalversjon, selvsagt da ikke på diskette/cd m/cover, men du skjønner...
Sponis Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Chips challenge er genialt, husker jeg satt i mange dager å spilte det for mange år siden. Ble jo aldri ferdig, var en billiard baner.
simenss Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 Fant det, men har litt problemer med å kjøre det på Windows XP Pro SP2, noe jeg har tatt opp i denne tråden. Har funnet Chip's Challenge på denne siden Et bilde å mimre til:
Toa Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Fungerer fint på min Win XP Home Edition SP2 ihvertfall.
Rookie_NO Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Det er en litt feilaktig oppfatning om de programmene som kalles "abandonware". Det er ingen som sier at "nå tjener vi ikke penger på dette spillet lenger, la oss gi det abandonware status". Det er vel heller slik at utvikleren ikke ser noen som helst økonomisk gevinst i å straffeforfølge de som legger ut slike spill, siden spillet ikke selger noen kopier over disk. Men spill er pr def fortsatt underlagt div opphavsregler og rettigheter nesten uansett alder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå