Gå til innhold

Misc PSU Hiper 580W-Bra/Stille?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vil/MÅ ha ny PSU snart, og da har jeg hørt at Hiper PSU'en skal være veldig bra. Ønsker gjerne noen tilbakemeldinger på den, om den er bra; stabil o.l., og stille er selvfølgelig et MUST! Hvis ikke denne lever opp er det bare å anbefale andre stille og brae PSU'er, burde helst være rundt 15-17 dB, over 500W :)

 

Er også et plus hvist den har blåe kabelstrømper : ) Eller kanskje svarte, men ikke annen farge!

 

Ang Hiper, tilbakemeldinger gis bare av folk som har hatt den=)

Ang andre PSU'er, ALLE er velkomne, bare de kommer med en anbefaling=)

 

Mvh

Øyvid : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. har akkurat fått min nye hiper 580 watt. Har bare hatt den noen få dager, men har til nå ikke hatt noen problemer med den. Min er svart, med svarte strømper (tror det varierer alt etter farge.) Den er rålekker, og bråker nesten ingenting. Tror ikke du får noe særlig bedre for den prisen. :)

Lenke til kommentar

Hiper 580 bråker jo ikke veldig. Men hvis man ser på specs på viftene så er de nesten oppe i 30db på maks, og jeg tror aldri de er nede i 18db som det står på komplett. På en annen side, zalman 9500 overdøver hiper hvis du skrur opp hastigheten på den... hehe

Jeg kommer til å bytte vifter i HIPER, siden den bortsett fra støyen er helt konge til den prisen.

Endret av Niri
Lenke til kommentar
Hva med under belastning? Kjør f.eks. Prime95 i 10 minutter hvis du har godt overklokket prosessor, eller 3DMark hvis du har et skjermkort som drar mye strøm. Det er da Hiper begynner å bli irriterende. Når det ikke er noen belastning er Hiper også omtrent lydløs.

5577008[/snapback]

 

denne står i en pc på stuen som bare skal brukes til film og opptak av tv program, defor skal den være stille.

Lenke til kommentar
Hva med under belastning? Kjør f.eks. Prime95 i 10 minutter hvis du har godt overklokket prosessor, eller 3DMark hvis du har et skjermkort som drar mye strøm. Det er da Hiper begynner å bli irriterende. Når det ikke er noen belastning er Hiper også omtrent lydløs.

5577008[/snapback]

 

denne står i en pc på stuen som bare skal brukes til film og opptak av tv program, defor skal den være stille.

 

Skal se om jeg ikke kan få kjørt 3DMark i morgen , for nå må jeg på jobb snart.

5577284[/snapback]

Lenke til kommentar

halnes1: Høres bra ut ;) Microplex du kjøpte den, eller...?

Min blir vel eneste belastning når jeg driver såvidt med photoshop, spiller BF2/Cs S/1.6 og HL. Burde ikke bli store utfordringene det tenker jeg=)

 

Legg ut resultatene her da, på støyen mener jeg=)

 

Takker for alle svar så langt! Bare å komme med flere forslag : ) Men som sagt, over 500W : )

 

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...E12R2&mcat=c345

Tror denne blir det jeg kommer til å få meg hvis jeg går for MIST, de andre var svindyre og UTEn kabler til og med! Men sikkert digg med avtagbare kabler da :D Kan hende, hvis jeg blir rik av jeg fyrer av litt ekstra og går for 600W :)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Hatt denne i nesten ett år (Hiper HPU-4B580) og er kjempefornøyd, stabil og stille. Du hører knapt viftene på den, har ett ellers luftig kabinett så antar at viftene på hiperen sviver på minimum. Den ligger litt høyt på spenningen, men holder seg innenfor marginene. Har ikke hatt noe problemer med denne, ser kul ut også med blå blank overflate,perforert og to led vifter(blå) og blåe kabelstrømper. Den er også modulær, trenger ikke alle kablene likevel.

Endret av Vulture
Lenke til kommentar
Hatt denne i nesten ett år (Hiper HPU-4B580) og er kjempefornøyd, stabil og stille. Du hører knapt viftene på den, har ett ellers luftig kabinett så antar at viftene på hiperen sviver på minimum. Den ligger litt høyt på spenningen, men holder seg innenfor marginene. Har ikke hatt noe problemer med denne, ser kul ut også med blå blank overflate,perforert og to led vifter(blå) og blåe kabelstrømper. Den er også modulær, trenger ikke alle kablene likevel.

5582218[/snapback]

Ahh ;) Mange forskjellige meninger rundt denne, kommer sikkert an på bruken, hvor mye hw, hvor mye w det trenger og om du kjører tunge progs sikkert. Min kommer sikkert til å bråke littegranne da ;p Tror faktisk jeg vil gå for MIST 500W eller 600W jeg, hvis jeg får god råd :)

 

Takker for svar!

 

Over&Out! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...