Gå til innhold

Hva gir meg mest ytelse ?


verwooks

Anbefalte innlegg

jaja, trodde aldri eg skulle se det.. utdrag fra http://www.amdworld.com

 

"Furthermore based on the overall experience of using both platforms we would actually favor the Intel Pentium 4B 2.4GHz processor at this stage simply due to the renowned backing by various options of having the choice of chipset platforms."

 

Sier jo litt det..

(må bare helle besin på bålet)

 

her er linken, kan vere greit å lese før man bestemmer seg. http://www.amdworld.co.uk/axp22.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, vipper egentlig litt over på intel siden. På grunn av jeg har et tillitsforhold til intel egentlig. Har en følelse av at det er mere problemer med AMD. Dessuten så blir det billigere med intel.

 

Gidder ikke bestemme hva jeg skal kjøpe over en 3dmark score ass ... stabilitet og sse2 er viktigere for meg ...

 

Men jada ... bålet brenner .. hehe

 

[ Denne Melding var redigert av: shivac på 2002-09-20 09:11 ]

Lenke til kommentar

Du velger AMD dersom det du jobber med krever mye (tung) flyttallsberegning. Gjerne oppgaver som krever 64 bits flyttall.

 

Du velger Intel dersom du skal encode /decode mediafiler.

 

Intel er bedre på oppgaver som krever stor båndbredde, AMD er bedre på oppgaver som krever mye regnekraft.

 

Det meste annet et mer eller mindre likt.

 

Amd baserte vifter/hovedkort kan noen ganger være vanskeligere å montere uten å påføre CPU'en skade enn Intel. Dette kan være noe å tenke på ved valg av produsent.

Lenke til kommentar

Ikke alle som helt vet ka de snakker om. AMD er bedre enn P4 på tallknusing, når x86 FPU'en brukes. SSE2 enheten i P4'en er "litt" raskere enn de gode gamle x86 instruksjonene...

 

Så dersom man optimerer et slikt program for Athlon XP og Intel P4, så vil P4 komme best ut..

 

Så spørs det jo bare om de programmene man skal bruke støtter SSE2 eller ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...