Gå til innhold

re-innstallering av XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har den selv, og vil da gjerne lave en guide til dig. Men det er 2 måter å kjøre den på. Så før jeg laver guiden, vil jeg gjerne vite om du har A-drev. Dette ut i fra at programmet kjører best i dos.

 

Men uansett, hvilken type du kjører programmet i, skal du først kjøre en diskdefragmentering og en chkdsk.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Ja, ok det heter kanskje diskettestasjon på norsk.

 

 

Du kan se det under min computer, om du har et A-drev.

Et drev kan så være som ovenstående A, eller når du partitionerer, så deler du HD opp i flere drev.

 

Hilsen tukols

post-73574-1139323878_thumb.jpg

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Tja, jeg må innrømme jeg blev litt paff. Som du ser i "underskriften"

er det jo nok Dansk.

 

Hvad kaller man det så på norsk? Når man har partisjonert og du kan se de nye enhetene.

Her heter det A- drevet, C- drevet, etc...... og ja, det kommer nok av det engelske uttrykket drive.

 

Vil gjerne vite hvad det heter korrekt. Det skaper jo forvirring hvis jeg ikke bruker riktig betegnelse.

Beklager.......

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Jammen det var da godt vi fant ut av det. :) Takker til Patton for "sparket" og som var våken.

 

Ok.

 

Jeg skal nok lave en "oppskrift" på åssen du kjører programmet når det er installert, og fra Windows. Forhåpentlig uten alt for mange "danskere" som

"cd-rom drev".

 

Men jeg spekulerer jo litt på hvad det heter på norsk. Jo, jeg har jo lært at det heter "diskettstasjon"

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Jammen det var da godt vi fant ut av det.  :)  Takker til Patton for "sparket" og som var våken.

 

Så våken var jeg heller ikke. Så faktisk ikke at du er dansk, og etter litt googling fant jeg ut at "drev" er nesten utelukkende brukt på danske sider :D . Hva det heter på norsk vet jeg ikke/har glemt det. Jeg har ikke hatt noen norske programmer på flere år nå så jeg er litt ute av trening når det gjelder tekniske ord og uttryk på "moderspråket" ;).

Lenke til kommentar

He........det var det med "moderspråket" når det gjeller datauttrykk. Lærte på engelsk, og siden til dansk.

 

Plukker litt opp når jeg er i Norge på besøk, men............

Tror jeg laver en tråd om emnet. Det kunne jo være det var noen som kjente en god online side med uttrykkene.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
hei, skal nå re-innstallere windows xp på min maskin.

men jeg har ca 80gb jeg gjerne vil beholde, hvor på maskinen skal jeg legge disse? slik at de ikke forsvinner.

og nei, jeg skal ikke formatere pcen, bare innstallere xp på nytt!

5557414[/snapback]

 

Den tryggeste og beste måten:

Kjøp en ny harddisk og installer på denne. Den gamle disken henger du på som slave. Dermed er du sikret å ikke miste noe data... Selv innstillinger og annet som du ikke tenkte på først, kan fiskes frem i ettertid. Sparer deg for mye hæssel og du får mer plass. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...