harrang Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Hei, Har store problemer med å koble til Telenor ADSL med Billion 7202g. Har prøvd 2 av disse router/modem nå men begge har samme problemer. Auto scan finner ingen tingen, når jeg legger inn de data jeg har fra Telenor med PPPoE innstillinger ser jeg i loggen at modemet får linesynch med korrekt ned og opp hastighet, deretter får jeg hangup og "linesynch lost". Telenor kan ikke hjelpe, de skjønner ingenting. Noen som har vært borti lignende? Takk! -John @
nerd-light Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 (endret) mitt billion modem er også veldig ustabilt i perioder. i perioder har den ikke funnet noen adsl linje i det hele tatt, den bare står og blinker og det kan den gjerne stå og gjøre i tre fire dager før den plutselig finner linja igjen og er på nett. Men det var dønn stabilt helt til oppgraderte med siste firmware, det skulle jeg tydeligvis ikke har gjort. Dessuten sender den epostvarsler hele tiden hvis du f.eks bruker BT hvis man har slått på den funksjonen. Har funnet ut at hvis man trekker ut linja og lar det stå avslått så funker det etter en stund noen ganger. Men tror jeg skal bytte inn det etterhvert og få meg et nytt. Bruker forresten mtu/link som isp Endret 4. februar 2006 av nerd-light
harrang Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Skrevet 7. februar 2006 Har prøvd å koble til et par dager nå, men modemet er like dødt. Veit ikke om det er Telenor eller Billion som er problemet, irriterende er det uansett. Blir vel retur, tror jeg skal prøve et annet modem. Billion gir ikke noe bra inntrykk når jeg har prøvd 2 forskjellige 7202 med samme problem. Hvis noen har flere tips mottas de med takk. Skal avvente noen dager før modemet havner i returposten nok en gang. John @
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå