mr messenger Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Hei. Jeg kobler opp min trådløse router.. og det kommer at trådløst er tilkobling på den andre PCen her. Men jeg kommer ikke inn på Internett. "Siden kan ikke vises" kommer opp. Alt lyser osv.. Jeg vet sikkert hvordan jeg får nettet opp å gå. Men jeg kommer ikke inn router. Jeg skriver inn ip adressen min. Men kommer ingenting opp. Jeg prøver på dette når jeg har tatt ut nettverksledningen i PCen, når ingenting er koblet opp. når det trådløse er koblet opp og når kabel er koblet opp. Men det funker ikke. Hva kan jeg gjøre? Noen som vet? Jeg har ADSL og routeren heter Linksys WRT54G
arve19 Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Må vite litt mer om hva du gjør. Bruker du cd'n som fugte med routeren? Har du endret noen av instillingene fra standaroppsettet? Du kan ikke skrive ip-adressen din (pc'n) for å komme inn på routeren, da må du skrive adressa til denne. Skriv en pm, så skal jeg prøve å hjelpe deg.
mr messenger Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Skrevet 4. februar 2006 Gjør? Jeg gjør ingenting. Kobler bare opp ledningene. Trenger ikke cdn. den er installert tidligere. Jeg har ikke endret på noen av instillingene i routeren nei, fordi jeg kommer ikke inn der. og det er det jeg må ha hjelp til. Må inn der for å skrive inn mailen min og passordet for ADSL og da kommer Internett opp. Noen som vet? Kanskje du, Arve19?
dopus Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 mange routere krever at ipen som kan logge på routeren er den samme som sin egen +1 for eksempel på min trådløse er det 192.168.2.1 og jeg må bruke 192.168.2.2 for å logge på. Sett opp statisk ip på pcen din, drit i å sette opp dnsen og sett den trådløses ip som gateway adresse så burde du klare å logge deg på den. tips nr2 kabel fra adsl/fiber/cabel modem skal stå i den trådløses wan port og kabel fra din pc skal stå i en av de andre portene eventuelt merket med lan. Du må sikkert bare legge inn ppoe innstillingene så er detn oppe med internett tenker jeg. ppoe=brukernavn og passord til adslen.
mr messenger Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Skrevet 4. februar 2006 ja jeg vet at jeg må legge inn passord og brukernavn inne i router slik at nettet kommer opp. Men problemet er at jeg ikke kommer inn i routeren. Den blå nettverkskabelen går Internett inngangen bak routeren og ned inn i nettverkskortet på PCen. den grå nettverks ledningen går inn i port 1 på routeren og ned inn i modemet. Er ikke dette riktig koblet da? Så hvis ja hvorfor kommer jeg ikke inn i routeren.. Veldig rart. Det trådløse nettverket kan være ustabilt noen ganger og plutselig hoppe ut. Men jeg skal jo uansett klare å komme inn i routeren ved å skrive inn ip adressen som står ført inne i bruksanvisningen til routeren. Men da må vel nettet være frakoblet. Men selv om jeg ikke har tilkoblet Internett, kommer jeg fremdeles ikke inn i routeren.
dopus Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 hent bruksanvisningen på nettet. hvilken ip du skal ha kan variere fra router til router. eventuelt kan du prøve å resette routeren. Din kabel skal stå i en av lan portene( vanligvis 4 porter samlet seperat fra wan porten) sjekk også at gatewayen er riktig...skal være routerens ip ikke kabel adsl modemets. og prøv omvendt rekkefølge på med internettportten (sansynligvis wan porten du mener ) skal i modemet og din pc sin kabel skal i port1 (første av de fire samlede portene på routerens bakside)
dopus Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 forresten hvilken router har du. er lettere å sjekke hva du har gjort feil hvis en vet hvilken router du har.
koker Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Modemet ditt skal koblet til til porten "internett" pc skal kobles til port 1 eller 2 eller 3 eller 4. ip til Linksys wrt54g er : 192.168.1.1 Username skal vera tomt Password er admin Lykke til
Magic Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Modemet ditt skal koblet til til porten "internett" pc skal kobles til port 1 eller 2 eller 3 eller 4.ip til Linksys wrt54g er : 192.168.1.1 Username skal vera tomt Password er admin Lykke til 5551309[/snapback] Er ikke brukernavn og passord "admin"?
koker Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Modemet ditt skal koblet til til porten "internett" pc skal kobles til port 1 eller 2 eller 3 eller 4.ip til Linksys wrt54g er : 192.168.1.1 Username skal vera tomt Password er admin Lykke til 5551309[/snapback] Er ikke brukernavn og passord "admin"? 5551316[/snapback] Ser ikkje slik ut : You should see a box prompting you for your username and password. Enter your username and password now. By default the username is blank, and the password is admin. Click the Ok button to log in to your router.
mr messenger Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Skrevet 4. februar 2006 (endret) Ja jeg vet at det er riktig ip adresse og passord er admin ja.. det er default det liksom fra starten. men du kan bytte det senere. Navnet på routeren har jeg skrevet tidligere i tråden her: Linksys WRT54G Og bruksanvisningen er rett foran ansiktet mitt så jeg trenger ikke å hente den på nettet. Koker: Takk, jeg skal prøve å koble de sånn du sa. Jeg har motsatt, Den blå inn i Internett porten på routeren og ned og inn pcen. Den grå fra port 1 på routeren og ned inn i modemet. Litt feil kanskje.. skal prøve å koble det sånn du sa. Endret 4. februar 2006 av mr messenger
mr messenger Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Skrevet 5. februar 2006 Modemet ditt skal koblet til til porten "internett" pc skal kobles til port 1 eller 2 eller 3 eller 4.ip til Linksys wrt54g er : 192.168.1.1 Username skal vera tomt Password er admin Lykke til 5551309[/snapback] Jeg gjorde som du sa, Koker. koblet ledningene sånn du sa. Da funka det. Kom inn i routeren og fiksa alt der. så var Internett oppe
koker Skrevet 5. februar 2006 Skrevet 5. februar 2006 Modemet ditt skal koblet til til porten "internett" pc skal kobles til port 1 eller 2 eller 3 eller 4.ip til Linksys wrt54g er : 192.168.1.1 Username skal vera tomt Password er admin Lykke til 5551309[/snapback] Jeg gjorde som du sa, Koker. koblet ledningene sånn du sa. Da funka det. Kom inn i routeren og fiksa alt der. så var Internett oppe 5553530[/snapback] Da var kjekt å høra att du fekk da til! Fint att du gidder å gi tilbakemelding om at du fekk da til, er litt kjekkare å hjelpa då !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå