Gå til innhold

A7V333 og Vcore


ksjoet

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på nettet og funnet så og si ingenting om temaet.... Nå spør jeg her:

 

Er det mulig å stille Vcore mellom 1.85 og 2.0 på Asus A7V333? Jeg vet om den udokumenterte jumperen som gir deg 0.3 V ekstra, men den hjelper lite når du vil mellom 1.85 og 2.0.

 

Jeg er vel ikke den eneste som volt klokker... noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde det var mulig å gå under 1.75 i bios :sad: , må sjekke litt mere rundt. Ser du har vært på amdmb forumet, klondikit som er mod der burde ha peiling.

 

Hvilke alternativ har du hvis du bruker jumpere til å justere volten ? Mulig du kan komme lavere med det.

 

Skal kikke litt rundt, kommer med oppdatering.

Lenke til kommentar

Hoot på samme forumet (og overclockers) har en fiks som funker:

 

Quote:


If your board behaves like mine, moving the jumper to the left of the 4 VID jumpers from 2-3 to 1-2 jumps the Vcore up to ~2.2V. Changing the Vcore setting in bios (1.75-1.85) does not effect that voltage much, if at all.


From what I could see with my multimeter, that 1-2 position added some resistance from pin 2 to ground. Being the inquisitive type, I substituted a 1 Meg ohm potentiometer in place of the jumper between 1-2. Now, with the bios calling for 1.85V, I can vary the core voltage continuously from 1.85 (max resistance) up to 2.2V (no resistance). At least we now have some choices.


EDIT:

If you set the vcore in the bios to 1.75, you can get by with a 250 K ohm potentiometer and the adjustment range is 1.825-2.1V. It also adjusts smoother.


Enjoy


Hoot


 

vmod.jpg

Lå i en av de hundremilstrådene...

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: shepherd på 2002-09-16 04:24 ]

Lenke til kommentar

Takker for svar :grin:

 

Har et spørsmål til, noen som vet noe sted du kan kjøpe en ferdiglaget "voltmod" som vist på bildet i den forrige posten, eller må jeg gå til innkjøp av delene selv og mekke litt?

 

Ikke så mange deler som skal til ser jeg:

 

250k potentiometer

litt ledning

2-pin plug

 

Er vel ikke vanskelig eller dyrt å skaffe dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumpetibumpbump.....

 

Har alltid synes at den pot-meter løsninga er litt tungvindt.

 

Så igår kveld satt jeg meg ned og glante litt i manualen til kortet, da det slo meg...

 

Manualen lister bare opp 5 alternativer på jumperne til vcoren, hvorav en er jumperfree og den som står lavest gir 1.675 som laveste valg. Men settingene fulgte samme mønster som setting av id på scsi disker....

 

Hmm... Muligheter for å få til lavere vcore, dette måtte jo bare prøves ut...

 

Så jeg satte igang, for hver ny setting på jumperne forandret valgområdet i bios seg litt nedover.

 

Så jeg endte opp med en jumper på vid4 (1-2) og resten tatt bort. Dette ga ett valgområde fra 1,5 til 1,7.

 

Jeg satte den til vcore 1,5 og slo av maskina, satte overvoltjumper til enablet.

 

Startet opp i spenning, og etter litt om og men fant jeg en jævlig irriterende bug.

 

Bios ville ikke vise høyere vcore enn 1,85. Uansett om jeg hadde 1,85 eller 2,1. Teit spør du meg. Nok om det..

 

Opp i windows og fram med mbm, den viste 1,85.

 

Reset og inn bios, satte vcore til 1,6. Ny boot og fram med mbm igjen 1.95.

 

Kort oppsummering:

 

Sett vid 4 til 1-2 og ta bort resten.

Inn i bios og sett vcore til 1,5.

Sett overvolt jumperen til enabled, husk du må også flytte en annen jumper, men den er dokumentert. Den heter noe sånt som voltage regulator output limit, denne settes til unlimited (den er dokumentert på samme sida som vcore jumperne (s.22 i min manual)).

 

Voila du har justering av vcore fra ca. 1.85 til ca. 2.05 fra biosen, uten det knølete pot-meteret .....

 

Ed: Noen feiltrykk..

 

_________________

Competent people solve problems, smart people prevent them!

 

Du får aldri bruk for det du samler på før dagen etter at du har kastet det!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-11-16 11:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...