Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrensninger i nettverket


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å koble sammen to XP maskiner og mente dette skulle være relativt rett frem.

 

Begge har jeg kjørt wizard for "hjemmenettverk".

Valgt hvilke kataloger/mapper jeg ønsker å dele.

 

Får feilmelding om at "lokal tilkobling bgrenset eller ingen forbindelse. ??!!

 

Har koblet denne rett i min trådløse router via kabel. Dvs at begge PC går via trådløs router med kabel.

 

Prøver å koble til en anne bærbar Pc via trådløs, og da fungerer det helt fint..

 

Any clue anyone?? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problem: Maskinen får ikke IP på nettverket.

 

Potensielle Løsninger:

 

- Settt fast IP

- Reinstaller nettverkskort

- Reset ruter (evt. kan oghså bare av/på med strøm fungere i noen tilfeller)

 

-Stigma

5548511[/snapback]

 

 

Hmmm. Det med IP var noe som ante meg...Vel, hva er forslag til fast IP adressering + nettvkersmaske (255.255..... osv) ??

Lenke til kommentar

Akkurat dette med router og DHCP er noe jeg sliter noe j***g med, og får hverken hjelp hos D-link eller Telenor.

 

Jeg burde sette min Thomson ADSL router som "bridged". I dag står den med "Dynamisk IP". Dvs at den mottar IP fra Telenor. Okay, det samme gjør trådløsrouteren (d-link). Den skal egentlig settes til å være DHCP og ikke ADSL routeren. Problemet er at nå står begge å tildeler IP adresser. Dette fungerer forsåvidt ok, men gir litt ustabilt nettverk. Spesielt for de PC'ene som har trådløs forbindelse.

 

Jeg har prøvd å gjøre som det anbefales, å sette ADSL routeren til "Bridged". Problemet er at da mister jeg all forbindelse. Jeg må re-starte alt og begynne på nytt. Dvs legge inn orginal oppsettet.

Lenke til kommentar

Prøv å koble kabeln fra adsl-modemet inn på en lanport istedet for wanport

 

Akkurat dette med router og DHCP er noe jeg sliter noe j***g med, og får hverken hjelp hos D-link eller Telenor.

 

Jeg burde sette min Thomson ADSL router som "bridged". I dag står den med "Dynamisk IP". Dvs at den mottar IP fra Telenor. Okay, det samme gjør trådløsrouteren (d-link). Den skal egentlig settes til å være DHCP og ikke ADSL routeren. Problemet er at nå står begge å tildeler IP adresser. Dette fungerer forsåvidt ok, men gir litt ustabilt nettverk. Spesielt for de PC'ene som har trådløs forbindelse.

 

Jeg har prøvd å gjøre som det anbefales, å sette ADSL routeren til "Bridged". Problemet er at da mister jeg all forbindelse. Jeg må re-starte alt og begynne på nytt. Dvs legge inn orginal oppsettet.

5567656[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...