Gå til innhold

PROBLEMER med Aopen Geforce 6600GT 128mb PCI-E


tor_bjarne

Anbefalte innlegg

Hei der!

 

 

System: Socket 939

 

AMD 3700+

DFI Lanparty SLI-DR Expert

Twinmos 3200 2 x 512

Aopen Geforce 6600GT :thumbdown:

 

 

Ok her er problemet:

 

 

Helt siden dag 1 har dette skjermkortet ikke bydd på annet en problemer!

 

jeg kjøpte alt nytt, alt du ser overfor bortsett fra ram som skal bytters snart.

Monterer opp det hele å starter opp... Ok måtte formatere pga byttet fra Nforce 2 til 4 brikkesett!

 

Så starter problemene. Første jeg får beskjed om er at skjermkortet får for lite strøm å at ytelsen dermed er nedjustert mye for å ungå at jeg svir av skjermkortet.

 

Ok tenkte jeg, da får vi prøve å bruke de nyeste driverene på NVIDIA sine sider (Brukte da driverplaten). Joda det gikk greit å instalere disse. Restarter ingen error! Fyrer opp World Of Warcraft med en eneste gang, spiller i vell 5 minutter! BLÅSKJERM! Jeg tenker, går det virkelig ann? Nyformater maskin med ny hardware... Ok restarter, får igjenn beskjed om at ytelsen er nedjustert!

 

Så jeg besøker hardware.no å leter etter folk med lignende problemer, alle som har noensinne prøvd å hjelpe meg med dette sier det samme:

 

Sett i den extra strømen som alle geforce 6600gt pci-e har :blush: Men den gang ei! Ikke dette kortet nei, det har ingen ting extra! Bortsett fra en hau med unødvendige spill...

 

Så roet det hele seg ned, alt funket fint en ukes tid, ingen error! Men så for ca en uke siden begynnte problemene å ta seg opp for n't gang! Blåskjermer hele tiden. plutselige restarter, å ja alt! Den slår seg tilogmed av!

 

Sjekket temperaturene, neida helt fine, kan ikke være cpu, 20 C, skjermkortet ligger på rundt 30 C!

 

Etter undelige Rapporter til Microsoft om dette klarer jeg å tyde at grunnen til system crash er skjermkortet! Det var netopp dette problemet jeg flyktet fra når jeg byttet skjermkort!

 

Jeg har søkt lenge og overalt, det finnes ikke hjelp til dette!

 

De nyet driverene som skal være helt tabile er det motsatte på min pc :ohmy: !!

 

 

Akkurat i dette øyeblikket sitter vedkommende å river seg i håret siden jeg netopp fikk blåskjerm å måtte restarte, dette pga jeg prøvde meg på SiSoft Sandra får å lage en rapport! :cry:

 

Kan tenkte meg til at noe i BIOS kansje er feil, men er helt grønn på BIOS (dvs jeg kan en del men ikke når det kommer til strøminnstillinger!

 

Så atter en gang kommer jeg til dere her på hw for hjelp!

 

Staus raport:

 

Blåskjerm hver eneste time!

Varsling ved omstart at ytelsen på skjermkortet å nedjustert kraftig!

Treng hjelp, hvis ikke dette funker snart knekket jeg kortet i to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan prøve å kjøre memtest kanskje... Da bør hovedkortet og minnet bli testet i hvert fall.

5548156[/snapback]

 

 

Hei, takk for hurtig svar =)

 

 

Har gjort det, tok maskinen med på arbeid å kjørte memtest (Egen memtest på disse hovedkortene) Hadde en del error, men det kan jeg ikke gjøre noe med i øyeblikket, stilte på timings å fikk 1 error på litt over en time med memtest.

 

Ny ram som bestilles i skrivende øyeblikk:

Tenker på disse men skal se meg rundt etter tips, der er en tråd om akkurat ram til mitt hovedkort, men der er ikke mange svar ^^

 

Ny RAM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...