Gå til innhold

Kort til oppløysninga 1024x768!


D4NY

Anbefalte innlegg

Ser etter nytt skjerm kort og vil helst ha eit som kjører oppløysninga 1024x768 på full grafikk uten problem...

 

Det skal gå uten lagg og i spela som kommer i den nermeste fremtid...

Er villige til og betale fra 1000kr opp til 2500kr men vil ikkje bruke penger unødvendig da eg ikkje vil merke noe forskjel i oppløysninga 1024x768 på full grafikk(eller medium)..

 

Hvilket Skjermkort ville derre anbefalt?

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

x800xl kommer i samme kategori som 6800gs, evt x850xt, fås for ca 1800-2100. Ulempen er at de ikke støtter sm3.

 

x1800xl får du for ca 3000, men yter dårligere enn 7800gt.

 

Det er først i prisklassen til x1900xt at ati slår nvidia på pris/ytelse..

 

Personlig så hadde jeg gått for nvidia...

 

Har to kompiser, de spiller wow og anarchy online. Han ene har ati og problemer med ao (kjent ati driver problem), han andre har nvidia og null problemer i begge spillene, men han sa det hadde vært endel bugs i wow relatert til ati drivere...

 

Personlig ville jeg ikke kjøpt noe skjermkort under 6800gs pr idag, hoppet i ytelse fra 1000kr til 2000kr er omtrent like stort som prishoppet, det samme gjelder opp til 2500kr og 7800gt, deretter blir økningen i ytelse mindre enn økningen i pris

 

(Jeg har forresten et ati kort i min bærbare som jeg bruker til å spille med og har ikke hatt noen problemer med drivere, tenkte jeg bare skulle nevne to kjente problemer)

Lenke til kommentar

Skal man bare spille litt nye 3D spill av og til så holder det nok med et 6800GS. Skal man bare spille i 1024X768 og ikke krever at alle detaljer skal være på maks så holder det jo faktisk med et 6600GT. Men skal man spille mye og helst kjøre høye detaljer i 1280x1024 så er jo et 7800GT et kjempekjøp. Dette er nok det kortet som gir mest for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...