Gå til innhold

Komplett Notebook 260 vs Dell X1


Intercom

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny ultraportabel laptop og slik det ser ut nå så står det melom Kompletts "bygg din egen pc" laptop og Dells X1.

 

X1'en kommer jo med bare 1,1Ghz cpu, noe som virker litt tregt? Jeg har ikke ambisjoner om å ha en laptop som kjører doom 3 flytende, men å få inn et bilspill eller to hadde vært greit :D

 

Notebooken kommer med 2Ghz cpu og har batterilevetid som er rimelig heftig, men har visstnok et skjermkort som ikke akkurat drar skinnet av pølsa. Jeg altså ganske usikker fortsatt.

 

Noen innspill? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mr_if har sagt følgende om X1:

GTA:SA virker i grei kvalitet. Pass på at pcen blir varm, og sliter mer jo varmere den blir, så legg gjerne noe som bygger opp i bakkant så luft kommer inn under. The sims burde gå bra, har ikke erfaring med Sims 2. GTA:SA i grenseland av hva pcen klarer, så tyngre spill kan du glemme, lettere spill går bra, hvis du godtar litt lagg i stressende situasjoner for pcen.

 

Jeg er strålende fornøyd med min X1, men nå spiller jeg ikke på den. 1,1Ghz har aldri vært noe problem, men jeg har 1280 MB RAM da.

 

Har ikke s270 bedre skjermkort enn s260?

Lenke til kommentar
mr_if har sagt følgende om X1:
GTA:SA virker i grei kvalitet. Pass på at pcen blir varm, og sliter mer jo varmere den blir, så legg gjerne noe som bygger opp i bakkant så luft kommer inn under. The sims burde gå bra, har ikke erfaring med Sims 2. GTA:SA i grenseland av hva pcen klarer, så tyngre spill kan du glemme, lettere spill går bra, hvis du godtar litt lagg i stressende situasjoner for pcen.

 

Jeg er strålende fornøyd med min X1, men nå spiller jeg ikke på den. 1,1Ghz har aldri vært noe problem, men jeg har 1280 MB RAM da.

 

Har ikke s270 bedre skjermkort enn s260?

5545262[/snapback]

 

Jo, S270 har ATi RS480 (Integrated Graphics) mot S260'ens Intel 915GM, support Direct X9 (Integrated Graphics). Jeg vet ikke helt hva ytelsesforskjeleln er på disse to jeg, men.. :)

 

Jeg har siklet en del på X1 jeg også, men at det skal koste 3100,- for å oppgradere fra 512MB til 1280MB virker for meg som helt absurd prising.

 

Hvis X1 får inn San Andreas rimelig greit så får den nok inn et rallyspill eller to også vil jeg tro?

 

 

Takker for innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...