Gå til innhold

Piratwindows og sikkerhet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter her og vurder om jeg skal bli snill gutt og kjøpe meg en fullversjon av WinXP siden oppdateringer osv er blitt utilgjengelig.

 

Spørsmålet mitt retter seg til dem som selv har byttet fra piratversjon til butikkkjøpt versjon; Skjedde det noe med stabiliteten i maskinen? Ble det bedre enn med piratversjonen?

 

Og til dere som byttet fra Pro til Home; Er det noe tilbakelengsel til Pro?

 

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pirat -> butikkversjon :

Kan ikke se for meg at dette skulle ha noe å si, det er jo samme greiene.

Har selv prøvd med "piratkoder" når jeg ikke har hatt mine lovlige koder tilgjengelig, og har ikke merket noe forskjell. (annet enn oppdateringer, men det løser seg når man har byttet til en ikke-pirat-nøkkel)

 

Pro -> home :

Det er en del forskjeller som ihvertfall jeg setter pris på, så jeg holder meg til pro ;-)

Lenke til kommentar
(annet enn oppdateringer, men det løser seg når man har byttet til en ikke-pirat-nøkkel)

 

Hei.

Har også fått beskjed om at jeg har installert piratkopiert programvare på maskinen. Trodde egentlig at den nøkkelen jeg hadde var OK, men tydeligvis ikke...

 

Har andre nøkler her som jeg også vil prøve. Hvordan kan jeg "bytte" produktnøkkel i en fungerende installasjon. Noen risiko ved å endre nøkkel sånn uten vidre ?

 

-Chris

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at forumet her tilater at det snakkes fritt om ulovlig programvare.

Her får jo folk lov til å formidle stjålet widows problemer som om det var den største selvfølge.

Jeg syns at moderatorene her på siden burde stoppe en slik forespørsel.

Jeg er ikke snerpete med å formidle informasjon om piratkopier og hvordan man kan ungå ditt og datt.

Trodde at forumet her var for god til det.

 

Terumo

Lenke til kommentar
*****

5544408[/snapback]

Er det noen som formidler noe som helst her ? Her er det snakk om en kar som ønsker å gå over til lovlig windows versjon, og ønsker tilbakemelding om hva han kan vente seg ?

Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at de fleste kjører piratwindows, jeg er vel en av de heldige som har lovlige lisenser til de fleste os fra min tidligere arbeidsgiver.

Hvis en tråd som dette skal slås ned på, er det nok mange andre tråder som burde vært stengt for lenge siden.

 

Edit : Jeg ser på denne tråden som ett dytt i riktig retning for en som ønsker å gå over til lovlig windows.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne at forumet her tilater at det snakkes fritt om ulovlig programvare.

Her får jo folk lov til å formidle stjålet widows problemer som om det var den største selvfølge.

Jeg syns at moderatorene her på siden burde stoppe en slik forespørsel.

Jeg er ikke snerpete med å formidle informasjon om piratkopier og hvordan man kan ungå ditt og datt.

Trodde at forumet her var for god til det.

 

Terumo

5544408[/snapback]

 

At Nikon skriver som han gjør i innlegget sitt har ingenting å gjøre med hva jeg skriver i mitt. Min intensjon i dette innlegget burde gangne Microsoft såvel som moderatorer her inne.

 

Jeg ønsker faktisk å kjøpe programmet.

 

Men jeg må videre påpeke at det er litt uheldig at du skal leke moderator. Det har vi andre til å gjøre. Det holder nok i lange baner.

 

Men jeg spør for på lovlig vis. Kunne likegjerne sendt en mail til Microsoft og spurt om det samme.

 

Men hva moderatorer velger å gjøre iht. Nikons innlegg er for meg klinkende likegyldig. Såfremst det ikke skadeliggjør min troverdighet.

 

/ontopic

Lenke til kommentar

Tror jeg har blitt misforstådt her.

 

Jeg har nå fått nøkler fra arbeidsgiver, men han var like grønn som meg ang hvordan jeg skal få byttet. Fikk 2 stykk ettersom han var usikker på om nr 1 fungerte...

 

Er ikke en oppfordring til piratkopiering dette, er heller et ønske om å komme seg over på en lovlig version..

Lenke til kommentar
OK da.

Men det virket som om vist det ikke var noe forskjell så ville du forsette med  piratkopien.

Det var slik jeg forsto det.

 

 

Terumo

5544721[/snapback]

 

Alt er jo en vurderingssak man ikke vet utfallet av før alle kortene er kommet frem på bordet.

 

Men i dette tilfellet er jeg litt nyskjerrig på andres erfaringer med møte mellom pirat og original.

 

Dog; Nytt Os er så billig i OEM at jeg blir nok å kjøpe meg det :D

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det samme, men det var ingen forskjell i ytelse eller stabilitet.

 

Sitter her og vurder om jeg skal bli snill gutt og kjøpe meg en fullversjon av WinXP siden oppdateringer osv er blitt utilgjengelig.

 

Slå på Automatiske Oppdateringer, så får du alle oppdateringer :)

Lenke til kommentar

Vel, har hatt pirat Windows i snart tre år. Brukt den samme isoen hele tiden, og aldri opplevd noe problemer. Har alltid de nyeste oppdateringene. Det ble litt kødd noen dager da windows la ut Genuine Tool ( eller hva den nå heter) men etter en liten stund kom det jo mange måter å omgå denne på. Noen av disse metodene var jo så simple at det kunne se ut som om Microsoft ville at vi skulle kunne oppdatere uansett.

 

Og husk: Hadde det ikke vært for piratkopiering ville windows aldri vært så store som de er idag.

Lenke til kommentar

6 off topic innlegg er fjernet.

 

Jeg vil påpeke at her diskuterer man om en piratversjon innebærer dårligere sikkerhet enn en lovlig versjon.

 

Det er ikke tillat å diskutere bl.a. :

  • Hvordan man skal gjøre en piratversjon sikrere
  • Hvor man får fatt i en piratversjon
  • Hvordan anskaffe nøkler m.m
  • Annet som strider med #8

Lenke til kommentar

Jeg "ble voksen" for et par måneder siden... Gikk fra en pirat xp-pro til en lovlig kjøpt xp-home oem, og kan ikke si jeg merker så mye forskjell (bortsett fra at jeg har god samvittighet). Jeg er en "normal" bruker som spiller, surfer og jobber på maskinen min. Så langt har jeg ikke savnet noe fra pro versjonen. Så til mitt bruk ville det bare vært bortkastede penger å kjøpe pro. Men dette avhenger sikkert etter hvordan man bruker maskinen.

 

Hvis du er en "normal" bruker som meg, så ser jeg ikke poenget med å kjøpe pro.

Lenke til kommentar
Og til dere som byttet fra Pro til Home; Er det noe tilbakelengsel til Pro?

 

5544203[/snapback]

 

Jeg har Home på den bærbare og Pro på den stasjonære. En av de største forskjellene (etter min mening) er at Home kun støtter "simple file sharing" (ikke gi/begrense tilgang til filer/mapper med brukernavn/passord).

 

Hastigheten tror jeg ikke det er noen forskjell på.

 

Ellers kan kanskje http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/how.../choosing2.mspx og evt. http://www.microsoft.com/windowsxp/evaluation/compare.mspx være interessant?

Lenke til kommentar
GEMan: Home er ikke noe tregere enn Pro? Hva har du inntrykk av? Eller er det bare en av de vanlige myteoppspinnene som florerer?

5549390[/snapback]

Home er garantert ikke tregere enn Pro. I tilfelle ville jeg tro Home er raskere siden den inneholder litt mindre. Forskjellen er antakelig ikke merkbar.

 

Jeg har en PC med Pro og en med Home. Det eneste jeg har nytte av på Pro maskinen er at jeg kan logge inn på den fra den bærbare med Home v.h.a. remote desktop:) På den bærbare savner jeg ikke Pro.

Lenke til kommentar
Sitter her og vurder om jeg skal bli snill gutt og kjøpe meg en fullversjon av WinXP siden oppdateringer osv er blitt utilgjengelig.

Nå har du muligheten til å pøve alternative operativsystemer.

 

Når det gjelder om en piratversjon innebærer dårligere sikkerhet enn en lovlig versjon.

Hvis du forutsetter at piratversjonen ikke kan oppdateres så er det egentlig sant. Likevell så hjelper ikke oppdateringenen hvis du ikke har brannmur og antivurus programvare installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...