Gå til innhold

Hjelp; brent dvd film fyrser altid fast(dvdshrink)

Dy§no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er kvaliteten på platene... bruker selv bare verbatim med en god media code... (ikke alle Verbatim plater er gode, viss de er grise billige styr unna) da kan jeg brenne i 16x og fortsatt være spillbare på en gammel LG dvdspiller.... vil annbefale www.norwaydisc.no de har et forum og en nettbutikk der du kan sjekke om platene vil virke på din brenner og hvilken hastighet som er anbefalt.. men vil aldri anbefale noe over 8X eller under 2x mange plater tåler faktisk ikke lavere enn 4X heller du må brenne disse i 4x eller over

Skrevet

Si gjerne i fra hvis du ser noe bedring for jeg har akkurat samme problemet, og jeg har gitt opp.

Det hele begynte med at jeg hadde en NEC 3520 brenner. Da jeg skulle spille de i Pioneer spilleren min hjemme, fungerte det noen ganger, men som oftest begynte filmen først å hakke, helt til den til slutt frøys totalt (på forskjellige tidspunkter). Sendte avgårde Pioneer spilleren til reperasjon, men de fant ingen feil på denne og hadde ingen problemer med egne brente DVD'er de prøvde (de testet både egne DVD'er og mine).

Da tenkte jeg det kunne være brenneren min, så jeg kjøpte en ny brenner, BenQ 1640, og håpet at alle mine bekymringer var over, men neida akkurat samme problemet fortsatt. Andre som har lånt brente DVD'er av meg har også klaget på at dette skjer i spillerne deres. Det som ofte fungerer er å brenne en DVD rett før jeg skal se filmen, da fungerer det som oftest uten problemer. Nei, jeg har mer eller mindre gitt opp, men er det noen som har noen løsninger, setter jeg stor pris på forslag. Programmer jeg har brukt er Nero, Alcohol 120%, DVD Shrink, alle med samme resultat.

NB! Jeg har oppdatert alle drivere og firmware på brenner, og Windows XP er kjørt alle oppdateringer.

Skrevet

som sagt så er det platene... og farten du brenner dem i... og om du bruker "bit setting" som gjør at platene blir mer kompatible med gamle dvdspillere.

det er egentlig rart at det skal være lovlig å selge plater som faktisk ikke fungerer på alle brennere.. det blir som å selge dekk.... men som bare virker på Audi, det er jo ikke lov.... hehehehe litt dårlig eksempel da men... alle plater burde vært mer kompatible og høyere kvalitet.

Skrevet
Tester ut nye Verbatim plater nå og ser om det fungerer. 16X DVD+R.

Hvor finner man denne bit setting funksjonen i Nero, DVD Shrink og DVD Decrypter?

5573223[/snapback]

Kommer helt an på hvilke brenner man har.

Skrevet
Tester ut nye Verbatim plater nå og ser om det fungerer. 16X DVD+R.

Hvor finner man denne bit setting funksjonen i Nero, DVD Shrink og DVD Decrypter?

5573223[/snapback]

Kommer helt an på hvilke brenner man har.

5573615[/snapback]

Jeg har en BenQ 1640.

Skrevet

Med BenQ brenneren skal du ha fått med et program som heter booktype management eller noe, hvis du ikke har det, finnes det på BenQ sine sider.

Der kan man sette "på" bitsetting i brenneren.

Skrevet

Vil bare gi en oppdatering på mine resultater og de er veldig positive. Har ikke hatt noe problem med med de DVD'ene jeg har brent, så dette ser bra ut.

Takk for hjelpen :thumbup:

• 3 uker senere...
Skrevet

Må nesten plukke opp denne tråden igjen da jeg har forsøkt flere brenninger nå, og det fungerer fortsatt ikke selv med alle de tips i denne posten. Hvis jeg brenner en image fil(med DVD decrypter), så skjer det samme hver gang at den ikke fungerer som den skal, og DVD spilleren fryser helt. Hvis jeg da tar en rein kopi av DVD plata i Nero så fungerer det helt perfekt.

Har også en som jeg jobber med som har akkurat samme problemet, så dette er mer og mer forunderlig.

Skrevet

hvorfor bruke DVD decrypter? DVDshrink har jo mulighet for å brenne direkte... ...men jeg bruker å lage ISO image med shrink og så brenne ut med alcohol 120% med general protection instilling. mine dvd funker helt fint... har en gammel ND-2500A med Firmware ver. 1.0a funker fett med verbatim DVD-R plater og den brenneren har ikke bit-setting heller... men funker på alle gamle DVDspillere jeg har prøvd

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...