Ulven Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Hei, snakket med min Isp. Dem sa dem kunne justere et lr annet i sentralen, som ville halvere min ping tid mot litt lavere hastighet på linja. Er dette mulig ?
Ducklink Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Dette høres veldig merkelig ut med mindre de router deg om på et annet nett. Men er du routet likt skal pingen din avhenge av hvor mye du belaster linja og ikke om de har begrenset den eller ikke.
Magic Skrevet 6. februar 2006 Skrevet 6. februar 2006 Nei, det er vanlig det. Hvis du reduserer hastigheten til rundt 85% av spesifisert hastighet fra ISP, vil resultatet i mange tilfeller være en lavere ping og en mer stabil ping, dette fordi "overhead"-trafikken får nok båndbredde, noe den ikke alltid får når du makser ut linjen.
la7dfa Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 (endret) Dette hjelper kun hvis du belaster linja med andre ting når du samtidig spiller. At de halverer ping høres ut som en 'drøy' påstand, du vil ikke få halvert normalpingen din mot servere da denne avhenger av routingen på internett. Endret 7. februar 2006 av la7dfa
SacrefiZer Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Jeg endret ikke noe med hastigheten for å få bedre ping, men tok risken med at linja kom til å bli ustabil (dette kommer ann på hvor langt unna du bor ifra sentralen) Om du bor langt unna så må du kom sette ned hastigheten litt. Ps. Jeg bor 3km unna, det er egentlig ganske langt, og har ikke merket noe som helst til ustabilitet. Mvh. SacrefiZer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå