Gå til innhold

Ny PC til ca 13 000 kroner


Anbefalte innlegg

Hadde egentlig ikke planer om ny PC, men den gamle streika. Hadde en XP3200+, 1GB RAM, 6800XT.

Hva synes dere om oppsettet? Har prøvd å sette opp en litt fremtidsrettet modell, DDR2 og Intels nyeste socket. Netshop kommer til å bygge hele maskinen, slik at jeg får 3 års full garanti. Og herligheten vil bli levert med budbil rett hjem til meg i Oslo.

Har fra før av en 19" LCD, helt ny Seagate 400GB SATA, Logitech G5 og tastatur. OS blir MCE 2005, med tv-tuner og Gigaworks S750.

 

Regner med å ha denne PC'en i hvertfall i 3 år uten å måtte oppgradere noe. Noen som er dypt uenig med oppsettet? Legger inn en bestilling i morgen.

post-12183-1138907807_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD er bedre og billigere enn intel i dag. Spesielt i dataspill.

 

De støtter kun 400 mhz minne, så hvis du ikke overlokker er så raskt minne lite poeng. Men her er timings viktig. Lavest mulig

 

Siden du skal ha MCE, og såpass stille komponenter, kunne kanskje en egen GPU vifte vært lurt?

I såfall denne: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5619

 

Du snakker om å være fremtidsrettet, kjøp AMD X2. De har dobbelkjerne, plus at de støtter 64 bit.

:thumbup:

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Jeg ville personlig gått for en AMD istede for Intel siden det er dataspill++ vi snakker :p

 

Edit: Ellers greit oppsett tror jeg

 

Edit2: Sjekka at hk støtter ram med så stor minnefrekvens?

5542510[/snapback]

 

 

 

Jo, HK skal ha støtte opptil DDR2 800MHz. Vet ikke om DDR2 har brikker med lavere frekvens? Tror ikke det fins brikker som operer med 400MHz, er ikke helt sikker. Men overklokking blir det nok ikke, det er ikke så interessant.

 

Memory

 

Four 240-pin DIMM sockets

Supports Dual channel DDR2-800/667/533 Un-buffered Non-ECC memory

Supports maximum memory capacity up to 8GB

Lenke til kommentar

Siden du skal ha MCE, og såpass stille komponenter, kunne kanskje en egen GPU vifte vært lurt?

I såfall denne: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5619

 

Du snakker om å være fremtidsrettet, kjøp AMD X2. De har dobbelkjerne, plus at de støtter 64 bit.

:thumbup:

5542644[/snapback]

 

 

Socket 775 Dual Core, "Presler" 65nm er en CPU med to kjerner, dessuten skal den ha støtte for 64 bits teknologi. Liker AMD, har forresten alltid hatt AMD, men har lyst til å prøve noe annet denne gangen.

Den kjøleren var ikke så dum, drømmen er selvfølgelig å ha en PC som er nærmest lydløs.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...