pxK Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 (endret) har blitt ganske så lei nå av svart skjerm, bluescreen og reboot. Så jeg prøver og få hjelp her. Når jeg installerer windows og holder på med drivere installasjon og er ferdi så gåt alt galt. bluescreen kommer når det er cd i dvd/cd rommet. svart skjerm når det ikke er og rebooter når jeg kommer inn på windows. Noen som vet hva som er feil? Maskin Specs: Hovedkort: asus a8n-sli deluxe Prossesor: amd fx-57 Skjermkort: xfx 7800gtx harddisk: western digital caviar (250g) Ram: corsair 1g twinx (er ikke helt sikker på om det er rett) noen som vet hva som er feil?? har brukt litt mye penger på det systemet. som sakt. kan jo ikke la den stå og samle støv.. Endret 2. februar 2006 av PoG
IceDale Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Høres ut som minnefeil. Hadde et lignende prob på min maskin, bare at jeg fikke bluescreen når jeg prøvde å legge inn windows. Og error på CD-plata når jeg la inn Linux. Kjør memtest86 å se om du får feil da. Hvis du gjør det vil jeg anbefale å flashe bios. Hvis du fremdeles får feil kan du jo prøve å bytte minneslotter. (kødder ikke) Send en mail til butikken, hør hva de tror. Noen butikker (som komplett) kommer med anbefalinger når du ser på produkter. Dette er komponenter som de vet fungerer med det du ser på. Se på ditt HK, de anbefalingene under er det som de vet fungerer. Jeg tulla fælt når jeg hadde dette problemet, sendte det inn til komplett, men det var ikke i stykker. Måtte bare flashe bios :!: (selv om det var et hopprenn da jeg ikke har floppy på min maskin, måtte inn på Bootdisk.com for å finne et program som lurer bios til å tro at DVD-ROM var floppy ) Lykke til Edit: Ser forresten ut som et fett system Endret 2. februar 2006 av IceDale
pxK Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Skrevet 3. februar 2006 okei. takk skal du ha skal prøve memtest nå også se hvordan det går og kansje flashe bios og. ps: har heller ikke floppy på maskinen
WitNo Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Holder med i at det trolig dreier seg om en minnefeil. Har ved tre anledninger hatt som symptomer. To av gangene var det minnet en annen gang hadde jeg ødelagt en mikroskopisk del på cpu ved intsallasjon av prosessorkjøler. Anbefaler følgende som alternativ til memtest: Lån en minnebrikke og se om det endrer problemet. Sjekk at CPU ikke er skadet. Påse at strømforsyningen leverer tilstrekkelig i forhold til hva systemet krever. Du kan jo også forsikre deg i BIOS at CUP får tilstrekkelig kjøling.
pxK Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Skrevet 4. februar 2006 takker for svar men probleme er at når jeg installerer driverene så klikker datan. Uten dem så går alt greit. så lurte på om dere viste er det driver feil eller bug på maskinen? har tenkt å kjøpe nytt hovedkort om probleme ikke fiksen
IceDale Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 takker for svar men probleme er at når jeg installerer driverene så klikker datan. Uten dem så går alt greit. så lurte på om dere viste er det driver feil eller bug på maskinen? har tenkt å kjøpe nytt hovedkort om probleme ikke fiksen 5550080[/snapback] Beskriv klikker. Er det når du installerer feks. skjermkortdrivere fra CD/fil eller når windows legger inn drivere ved innstallering? Hvordan "klikker" den? Bluescreen?
pxK Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Skrevet 4. februar 2006 takker for svar men probleme er at når jeg installerer driverene så klikker datan. Uten dem så går alt greit. så lurte på om dere viste er det driver feil eller bug på maskinen? har tenkt å kjøpe nytt hovedkort om probleme ikke fiksen 5550080[/snapback] Beskriv klikker. Er det når du installerer feks. skjermkortdrivere fra CD/fil eller når windows legger inn drivere ved innstallering? Hvordan "klikker" den? Bluescreen? 5550363[/snapback] når jeg har installert hovedkort drivere eller skjermkort og restarter data så blir skjermen svart og noen gang bluescreen. hovedkort drivere fra cd. Skjermkort fra fil.
WitNo Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 noen hjelp 5572024[/snapback] Får du bluescreen ved installasjon av bare den ene driveren (hovedkort el. skjermkort)? Går PCen stabilt over tid og ved kjøring av applikasjoner uten disse driverne?
pxK Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Skrevet 9. februar 2006 ingen tegn til ustabilitet. Det gjelder hovedkort driverene, når jeg har installert dem så blir den ustabil. Bluescreen og svart skjerm kommer når jeg prøver å bruke pc'en.. har kansje ikke noe annet valg enn å kjøpe ny hovedkort og ram
WitNo Skrevet 9. februar 2006 Skrevet 9. februar 2006 (endret) Er det chipsetdriverne? Har du prøvd ulike versjoner, eventuelt Googlet for å se om andre har støtt på samme problem med disse driverne? Jeg bruker samme hovedkort og det kjører dønn stabilt. Har imidlertid disablet NVIDIA-nettverkskortet. Forsøk å installer hovedkortdriverne en for en for å røyke ut syndern. Endret 9. februar 2006 av ivarw
pxK Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Skrevet 10. februar 2006 hm,når jeg holder på med å installere dem så kommer opp "programvare er ikke windows xp godkjent" eller noe sånt. kan det være feilen?
WitNo Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Det er mange drivere som ikke er MS-godkjente, uten at det i seg selv kan forklare blåskjermene. Når du installerer HK-drivere fra CDen vil jeg tro at det legges inn en lang rekke drivere for ulike enheter på hovedkortet: lydenhet, brikkesett, firewire, usb2, hardwareovervåkning, sata, raid etc. Gå inn på ASUS support sider og last ned driverenhetene en-for-en og pakk dem ut i hver sin mappe. Boot maskinen på nytt. Når du ved oppstart blir bedt om å installere drive, gjør du dette for en enkelt enhete. Si cancel på de andre og boot på nytt. Installer neste driver, osv. til eventuelt systemet kneler på nytt. Gi en tilbakemelding i forum på hvilken driver/maskinvareenhet som får systemet til å krasje.
mosher Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Minnefeil kan godt oppstå når en spesiell ting blir installert, eller feilen på minnet er der hele tiden. Men når driverene lastes til et spesielt sted i minnet tryner ting da minnet der blir korrupt, kjør memtest programmet fra cd og se. Vi fant feil på minnet slik på en server på jobb. Mosher
pxK Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Skrevet 19. februar 2006 hm,kan man reparere minne feil da? (er ikke så flink med program og sånt)
Christian. Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Om du ikke får reparert minne feilen har du hverfall garanti på minne brikkene så du har krav på å få nye da.
WitNo Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 hm,kan man reparere minne feil da? (er ikke så flink med program og sånt) 5630339[/snapback] Prøv en annen minnebrikke i maskinen din. Hvis den funker da, er det minne som er ødelagt. RAMen kan ikke repareres. Du vil trolig ikke få byttet det ettersom forhandleren nok vil hevde at du er ansvarlig for fil som skyldes statisk elektrisitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå