Gå til innhold

Vannkjøling av kraftig system.. Tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ikke vært borti vannkjøling før, men har mye erfaring med luftkjøling og casemodding. Nå har jeg imidlertid sett meg lei på støyen, og vil installere vannkjøling i maskinen.

 

De siste dagene har jeg brukt på å lese en del reviews og tips, men det er en såpass stor jungel av utstyr der ute, så jeg hadde håpet noen kunne hjelpe meg å finne frem til det som passer best for meg.

 

Jeg har sett meg ut Reserator fra Zalman, som ville passe ypperlig ettersom jeg har lite plass til overs inne i kabinettet - men jeg er usikker på om den har kapasitet nok til å kjøle hele systemet.

 

Det som skal kjøles er:

  • AMD FX-57 Socket939
  • SB på DFI LanParty SLI-DR
  • 2x XFX 7800GT
  • 2x WD Raptor 74GB i RAID0

Vil Reseratorn kunne kjøle alt dette? Finnes det evt. andre eksterne løsninger?

Håper noen kan hjelpe meg.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv Zalman Reserator 1, ikke pluss, og den kjøler fint følgende godsaker:

 

- FX-55 cg-stepping @ ca 2800

- X800xl @460/580

- chipset på Abit AN8 Ultra..

 

Det er kanskje litt mye med to skjermkort, som vil generere mye varme. Men om du ikke har oc'et så mye så går det sikkert greit. Jeg vurderer dog å modde den litt, og sette på en vifte nederst, uten at jeg helt vet hvordan jeg skal få til det. Det blir litt varmt etter å ha spilt en stund, men så er den kun hørbar om jeg legger øret klint inntil. Den står under skrivebordet, og jeg kan ikke høre den om jeg vil en gang. Slikt liker man!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...