Zar09 Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Hei. Har rippet en dvd(min egen) American Beauty. Men jeg har da fått vts filer. og nå skulle jeg gjerne hatt gjort filene om til en img sånn at jeg kan brenne filmen på en singellayer plate.. Noen som vet hvorda.. Får det ikke til med Alcohole 120% Takker for svar.
Wipeout Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Bare så du er klar over en ting: Filmen blir ikke noe mindre av å lage en .img fil ut av den. Hvis filene dine overskrider en DVD5 plate, så må du komprimere den for å få plass. Men uansett, du kan bruke et program som heter MagicIso til å lage .img filer. Orker ikke linke, men du finner det ved hjelp av google.
Chevelle Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Bruk DVD Shrink så får du rippet platen direkte over til ei dvd plate. Finner den her.
Zar09 Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 Bare så du er klar over en ting: Filmen blir ikke noe mindre av å lage en .img fil ut av den. Hvis filene dine overskrider en DVD5 plate, så må du komprimere den for å få plass. Men uansett, du kan bruke et program som heter MagicIso til å lage .img filer. Orker ikke linke, men du finner det ved hjelp av google. 5537009[/snapback] Nei, men ved hjelp av DVD shrink kan jeg strippe filmen for "unødig" innhold Derfor jeg vil ha img fil.
Wipeout Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Trenger heller ikke lage .img fil ved bruk av dvdshrink heller, hvis du har nero installert på maskinen. Litt off-topic: Hvorfor bruker flesteparten dvdshrink? Vet det er raskt, men det gir ikke best kvalitet.
Pixi Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Trenger heller ikke lage .img fil ved bruk av dvdshrink heller, hvis du har nero installert på maskinen. Litt off-topic: Hvorfor bruker flesteparten dvdshrink? Vet det er raskt, men det gir ikke best kvalitet. 5537052[/snapback] Litt Ot her og: Har du forslag til noen bedre programmer som gjør samme jobben som DVD Shrink? Tilbake til topic: Det virker som om trådstarter vil ha et program for å gjøre om vts filene sine til en .img fil, slik at han kan mounte den i f.eks daemon tools og så bruke DVDShrink, for så å ta bort deler av filmen/lydspor/etc, slik at han kan brenne den på en Vanlig DVD+/- R plate..
Wipeout Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Har allerede nevnt MagicIso som lager .img Dvdrebuilder gjør en bedre jobb enn dvdshrink. Tar riktignok litt lenger tid, men resultatet blir bedre.
Zar09 Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Skrevet 2. februar 2006 Trenger heller ikke lage .img fil ved bruk av dvdshrink heller, hvis du har nero installert på maskinen. Litt off-topic: Hvorfor bruker flesteparten dvdshrink? Vet det er raskt, men det gir ikke best kvalitet. 5537052[/snapback] Litt Ot her og: Har du forslag til noen bedre programmer som gjør samme jobben som DVD Shrink? Tilbake til topic: Det virker som om trådstarter vil ha et program for å gjøre om vts filene sine til en .img fil, slik at han kan mounte den i f.eks daemon tools og så bruke DVDShrink, for så å ta bort deler av filmen/lydspor/etc, slik at han kan brenne den på en Vanlig DVD+/- R plate.. 5537613[/snapback] Godt noen skjønner hva jeg mener
Wipeout Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Hvorfor mounte den i daemon tools, og så bruke dvdshrink, når du kan rett og slett bare bruke dvdshrink?
nahojdat Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Hvorfor mounte den i daemon tools, og så bruke dvdshrink, når du kan rett og slett bare bruke dvdshrink? 5538589[/snapback] Ja. skjønner ikke denne helt jeg heller. Sikkert folk som ikke har prøvd programmet.
H.M.Kongen Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Wipeout:er det virkelig nødvendig og ha alle de programmene som står i den linken din?
Wipeout Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Du trenger: Avisynth DGDecode eller MPEG2DEC3 Et dvd rippeprog. som f.eks. dvddecrypter Dvdrebuilder En encoder, HC encoder ligger i Dvdrebuilder. CCE er også bra, men den koster penger.
Yazfat Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Litt off-topic: Hvorfor bruker flesteparten dvdshrink? Vet det er raskt, men det gir ikke best kvalitet. Du trenger: Avisynth DGDecode eller MPEG2DEC3 Et dvd rippeprog. som f.eks. dvddecrypter Dvdrebuilder En encoder, HC encoder ligger i Dvdrebuilder. CCE er også bra, men den koster penger. 5538967[/snapback] Der svarte du vel på ditt eget spørsmål Dvdshrink er vel "litt" enklere...
Wipeout Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Har man først satt opp dvdrebuilder, er det nesten like enkelt som dvdshrink. Men jeg foretrekker kvalitet fremfor hastighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå