Gå til innhold

video_ts filer til .img

Zar09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har rippet en dvd(min egen) American Beauty. Men jeg har da fått vts filer. og nå skulle jeg gjerne hatt gjort filene om til en img sånn at jeg kan brenne filmen på en singellayer plate..

Noen som vet hvorda.. Får det ikke til med Alcohole 120%

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare så du er klar over en ting: Filmen blir ikke noe mindre av å lage en .img fil ut av den.

Hvis filene dine overskrider en DVD5 plate, så må du komprimere den for å få plass.

Men uansett, du kan bruke et program som heter MagicIso til å lage .img filer.

Orker ikke linke, men du finner det ved hjelp av google.

Skrevet
Bare så du er klar over en ting: Filmen blir ikke noe mindre av å lage en .img fil ut av den.

Hvis filene dine overskrider en DVD5 plate, så må du komprimere den for å få plass.

Men uansett, du kan bruke et program som heter MagicIso til å lage .img filer.

Orker ikke linke, men du finner det ved hjelp av google.

5537009[/snapback]

Nei, men ved hjelp av DVD shrink kan jeg strippe filmen for "unødig" innhold ;) Derfor jeg vil ha img fil.

Skrevet

Trenger heller ikke lage .img fil ved bruk av dvdshrink heller, hvis du har nero installert på maskinen.

Litt off-topic: Hvorfor bruker flesteparten dvdshrink? Vet det er raskt, men det gir ikke best kvalitet.

Skrevet
Trenger heller ikke lage .img fil ved bruk av dvdshrink heller, hvis du har nero installert på maskinen.

Litt off-topic: Hvorfor bruker flesteparten dvdshrink? Vet det er raskt, men det gir ikke best kvalitet.

5537052[/snapback]

Litt Ot her og: Har du forslag til noen bedre programmer som gjør samme jobben som DVD Shrink?

Tilbake til topic:

Det virker som om trådstarter vil ha et program for å gjøre om vts filene sine til en .img fil, slik at han kan mounte den i f.eks daemon tools og så bruke DVDShrink, for så å ta bort deler av filmen/lydspor/etc, slik at han kan brenne den på en Vanlig DVD+/- R plate..

Skrevet

5537052[/snapback]

Litt Ot her og: Har du forslag til noen bedre programmer som gjør samme jobben som DVD Shrink?

Tilbake til topic:

Det virker som om trådstarter vil ha et program for å gjøre om vts filene sine til en .img fil, slik at han kan mounte den i f.eks daemon tools og så bruke DVDShrink, for så å ta bort deler av filmen/lydspor/etc, slik at han kan brenne den på en Vanlig DVD+/- R plate..

5537613[/snapback]

Godt noen skjønner hva jeg mener :p

Skrevet
Hvorfor mounte den i daemon tools, og så bruke dvdshrink, når du kan rett og slett bare bruke dvdshrink?

5538589[/snapback]

Ja. skjønner ikke denne helt jeg heller.

Sikkert folk som ikke har prøvd programmet.

Skrevet

Du trenger:

Avisynth

DGDecode eller MPEG2DEC3

Et dvd rippeprog. som f.eks. dvddecrypter

Dvdrebuilder

En encoder, HC encoder ligger i Dvdrebuilder. CCE er også bra, men den koster penger.

Skrevet

Du trenger:

Avisynth

DGDecode eller MPEG2DEC3

Et dvd rippeprog. som f.eks. dvddecrypter

Dvdrebuilder

En encoder, HC encoder ligger i Dvdrebuilder. CCE er også bra, men den koster penger.

5538967[/snapback]

Der svarte du vel på ditt eget spørsmål ;)

Dvdshrink er vel "litt" enklere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...