Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte xDSL leverandør hva trenger jeg?


Anbefalte innlegg

[bakgrunn]

Er i prosessen med å bytte adsl leverandør.

Kontrakten med min forrige leverandør er løpt ut, og jeg ønsker ikke å fornye den.

 

Har en US.Robotics 4-ports ADSL router.(Modell 9105)

Når jeg setter inn ledningen fra splittboksen (linje inn til phone+modem)i routeren ser jeg at det lyser grønt i ADSL lyset. Selvsagt får jeg ikke IP fra min gamle leverandør, siden kontrakten er løpt ut. Så rødt lys i WAN IP.

 

[spørsmål]

Så til spørsmålet:

Siden det allerede lyser grønt i boksen for ADSL, da er vel strengt tatt alt jeg trenger fra min nye ISP brukernavn/passord + evt loggin opplysninger?

 

Dustene fra det statlige teleseksapet var likssom idag og skulle koble meg til, men da hadde de ringt til min nye leverandør og sagt at jeg allerede har ADSL fra en annen ISP. Så min nye ISP ringte meg og spurte om jeg fortsatt hadde aktivt abbonement med min forrige ISP. Noe jeg avkrefte.

 

Etter mye frem og tilbake mente damen at jeg måtte regne med ca 3-4 uker ventetid for å få det statlige teleselskapet til å gjøre nødvendige koblinger i mitt leilighetskompleks.

 

Dette virker rart. Jeg har hatt adsl tidligere, men har det ikke nå.

Siden den første adsl leverandør ikke har kontrakt med meg lenger, men jeg fortsatt får lys i routeren så da skal vel alt jeg trenger være logginn data?

eller er det slik at noen fra tele(s)nor faktisk må fysisk koble noen kabler hos meg? Så lenge det er gjort allerede mener jeg at det ikke skal være nødvendig. Denne type trafikk må de da kunne rute via nettverket eller IP eller noe slikt?

 

 

Hjelp meg. 56kb suger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...