Gå til innhold

Fujitsu Siemens Lifebook P1510


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... men jeg foretrekker så absolutt en som har en aktiv skjerm/penn i forhold til det P1510 leverte.

5536872[/snapback]

Helt enig. Og i dette tilfelle syns jeg det er like greit å skippe tablet-funksjonene, siden de bare blir vanskelig å bruke siden man ikke kan legge håndbaken nedpå skjermen mens man skriver. Da blir det som å trykke på pda, ikke skrive på papir, som tablet'er skal kunne brukes som.

Lenke til kommentar

Er enig med deg Knut at varmen er et problem når man skal sitte og holde den i sofaen. Er nok et godt argument for å holde seg unna der. I tillegg har du nok rett at 600 pixels bredde når man holder den i høydeformat er for lite til en typisk webside også. Ingenting irriterer mer enn å måtte scrolle horisontalt.

 

Så eneste fordel jeg kan se er å ha den som en assistent til en fotograf som er på farten. Kjekt at den har integrert CF port, noe mange av disse bærbare ser ut til å glemme totalt i disse dager på tross av at mange digitale speilrefleks kamera bruker CF. Men til 16000 kr blir det et litt dyrt leketøy i så måte. En Epson P-2000 til godt under halve prisen vil nok fungere fint til dette og være enda lettere og mindre å bære med seg i fotobagen.

 

Finnes det noen gode og lette tablet pc'er som kan egne seg til det bruket jeg ser for meg? Altså en slags sofa-surfe-lese-pc og foto-storage når man er på tur? Jeg er fremdeles på jakt etter noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg som er student og samtidig interessert i å tegne lurer på hvordan denne pc'n vil fungere i kombinasjon med f.eks photoshop eller et annet tegneprogram

Iom at skjermen er trykkfølsom må jo dette være genialt :)

 

Den er jo genial med tanke på størrelse, trenger ikke å bære med meg et digert vrak som den 17" "bærbare" jeg har i dag... :p

Lenke til kommentar
Jeg som er student og samtidig interessert i å tegne lurer på hvordan denne pc'n vil fungere i kombinasjon med f.eks photoshop eller et annet tegneprogram

Iom at skjermen er trykkfølsom må jo dette være genialt :)

5553267[/snapback]

Sikt etter en "skikkelig" tablet i stedet. Nytter ikke å tegne når du ikke må komme borti skjermen med håndbaken mens du tegner. Det er ikke noe problem på en "skikkelig" tablet som har aktiv digitizer. Hvis du lurer på det, så fungerer "aktiv digitizer" som på et Wacom tegnebrett, og det er ikke så rart siden det er Wacom som har laget teknologien i flesteparten av tablet'ene... :yes:

Lenke til kommentar
Sikt etter en "skikkelig" tablet i stedet. Nytter ikke å tegne når du ikke må komme borti skjermen med håndbaken mens du tegner. Det er ikke noe problem på en "skikkelig" tablet som har aktiv digitizer. Hvis du lurer på det, så fungerer "aktiv digitizer" som på et Wacom tegnebrett, og det er ikke så rart siden det er Wacom som har laget teknologien i flesteparten av tablet'ene... :yes:

5554117[/snapback]

ok, thnx for info.. har et wacom brett fra før, men kjipt å drasse med seg..

kan du, eller noen andre, peke meg i retning av en bra tablet som har pc-funksjonalitet og er hendig å ta med seg?

Lenke til kommentar
ok, thnx for info.. har et wacom brett fra før, men kjipt å drasse med seg..

kan du, eller noen andre, peke meg i retning av en bra tablet som har pc-funksjonalitet og er hendig å ta med seg?

5555201[/snapback]

For å være helt ærlig er jeg ganske uopplyst om hva som er det nye og hotte på markedet. Etter at jeg kjøpte meg Toshiba M200 for et års tid siden, så har jeg ikke fulgt like ivrig med på hva nytt som kommer; jeg er godt fornøyd som jeg er. :cool:

 

Men et godt sted å begynne å lete er hos leverandørenes hjemmesider. Der får du fort en oversikt over hvem som har hva. Fujitsu-Siemens, Toshiba og Acer har gode tablet-er. IBM har vel også kommet med en, hvis jeg ikke husker helt feil. Toshiba har kanskje de beste når det gjelder funksjonalitet, men er også gjerne litt større fysisk.

 

Ellers kan du prøve å gå for noen utenlandske leverandører, selv om man fort er inne i tollhelvete da. Men Motion lager ihvertfall gode tablet-er, hvis du er ute etter reine "slates".

 

Ellers finner du mye god informasjon på www.tabletpcbuzz.com, og de har et fabelaktig forum med mange hjelpsomme brukere.

 

Lykke til i jakten! :thumbup:

Lenke til kommentar

Brutters kjenner en som jobber for et aut Fujitsu-Siemens verksted her i Norge og sier at kvaliteten er svært ymse på deres produkter. Vet ikke hva jeg skal tro på, syntes nemlig at Fujitsu-Siemens har noen av de kuleste tablet pcer. Liker spesielt deres Slate modeller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...