Gå til innhold

Lei av WoW ? hvordan slutte ..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Vi kan vel konkludere med at onde mennesker spiller dataspill, snille mennesker trener og sender penger til Asia.

5533439[/snapback]

Det er din konklusjon...

Du kan sende penger hvor som helst i verden. Fasit fins ikke!

Spille dataspill hele dagen og være innestengt inne? Er det fornuftig? Tjener du noe på det? Så lenge du ikke er en nerd og spiller for en viss sum av penger.

Å spille dataspill kontra og drive med en hobby som du liker (untatt dataspill), pleier å være forskjellige ting. Når jeg spiller kort for eksempel, spiller jeg det for å ha det gøy med andre i nærheten, ja nærheten.

Endret av onyX
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Onyx: Hadde egentlig bare lyst å skrive "Ti stille på deg guttvalp", men det hadde nok blitt VEL for offtopic. Så jeg skriver litt ekstra jeg:

Du beveger deg på tynn is her snart. Du kommer med meninger og ytringer som du ikke KAN uttale deg om. Men selvfølgelig er det farlig å "campe" framfor dataen, uansett om du sitter på Mirc, CS, WoW eller minesveiper. Men dette gjelder ALLE hobbyer, alt med måte.

En annen ting er at å gå på skole og det å være ute i arbeidslivet er 2 helt forskjellige ting. Kan tenke meg at veldig mange som leser her inne, og som er ute i arbeid, vet at man har ikke samme "sosiale" liv som før. På skolen var det fester og masse som skjedde hele tiden. Det er det ikke i samme grad når man driver å jobber. (ikke for alle, men ganske mange tror jeg).

Skal vi tenke på Barn og unge i den 3-verden? Gjør du? Gjør du det når du lager deg middag (eller kanskje mora di lager den)? Spar noen smule til de i den tredje verden du... Gå ikke å tenke slik. Dessuten er 100 spenn i mnd for WoW, eller 300-400 for internett i mnd noe som de aller aller fleste har råd til i dag. Du betaler vel for internetten din? Eller er det kanskje andre som gjør det? Men tenk på de i den tredje verden og si opp internetten din. Nei, jeg skjønner at du ikke gjør det, og det gjør ingen andre heller. Men forstå at du ikke kan komme med argumenter som dette.

Men du har HELT rett i at for mye spilling og andre ting er direkte FARLIG! Det går ut over det sosiale livet ditt så det hyler etter. VEt av egen erfaring at folk har droppet saker og ting, pga WoW, trening, Sjakk (believe it or not), eller tv-titting.. Vet ikke hva som er best jeg egentlg.. elle værst ?

Men folkens: GJØR ALT MED MÅTE, så ordner det seg til slutt.

********EDIT*******

Må legge til litt til begynnelsen ang meninger og uttaleleser:

Du vet IKKE hva slags nivå disse spillerne er på, om de er hobby spillere eller om de faktisk er noen som velger bort alt og alle framfor spillet (enten i en periode eller for alltid)....

5531967[/snapback]

Godt sagt AvIOn.

Slutte med WoW er ikke noe enklere enn å slutte med noe annet en er/kan bli avhenging av.

Anhengighet er vanskelig å kaste av seg samma hva det er. Det krever mot, innsats og vilje.

Eneste jeg kan tenke på er å slette alle characters, kansellere kontoen og kaste platene.. Gjerne nappe ut nettledningen av pc'n en god stund også så ikke du får lyst til å inn å sjekke patch notes og forum..

Skrevet
Det din konklusjon...

Spille dataspill hele dagen og være innestengt inne? Er det fornuftig? Tjener du noe på det? Så lenge du ikke er en nerd og spiller for en viss sum av penger.

Å spille dataspill kontra og drive med en hobby som du liker (untatt dataspill), pleier å være forskjellige ting. Når jeg spiller kort for eksempel, spiller jeg det for å ha det gøy med andre i nærheten, ja nærheten.

5533504[/snapback]

Åå. Man må altså ha folk i nærheten av seg for å ha det gøy. Aha, det forklarer jo alt.

Men, et lite smutthull her. Hva hvis man spiller WoW sammen med venner som sitter i samme rom, er det da muligheter for at det kan være gøy?

Skrevet

Så selvom jeg har det morsomt når jeg spiller WoW så har jeg det ikke alikvel. Kanskje det er en mulighet for at man kan ha det morsomt med dataspill på lan i og med at det er folk i nærheten da. Eller kanskje ikke, Onyx har jo allerede konkludert med at lan er det kjedeligste som finnes. :(

Håper han lager Onyx lille røde, eller en annen guide til livet snart.

Skrevet
Vi kan vel konkludere med at onde mennesker spiller dataspill, snille mennesker trener og sender penger til Asia.

5533439[/snapback]

Helt riktig. :p

</sarcasm>

Onyx: Får jeg spørre hva i ALLE dager du gjør på wow-forumet, når du åpenbart ikke har noe interesse av wow, tydeligvis ikke har noe respekt i det hele tatt for de som spiller mer enn 30 minutter om dagen, trener og sender penger verden rundt?

Det med å sende hjelp til land her og der: Det er da 100% FRIVILLIG om noen vil gjøre det eller ikke! Om du vil gjøre det får bli HELT opp til deg, men vær så snill og slutt å bry deg med om andre gjør det eller ikke! Det har du strengt tatt ikkeno med, det må være opp til hver enkelt.

Om du er her for å prøve å gi folk dårlig samvittighet pga. at de kanskje ikke sendte inn penger (noe som er helt frivillig, nevner det igjen ettersom du synes å tro at det er en "plikt" vi har), så tror jeg det funker dårlig.

For all del, all respekt til de som sender inn penger til de som trenger det, det er kjempepositivt, MEN hold den "du spiller wow og sender ikke inn penger til Asia, du bør skamme deg"-holdninga di for deg selv, vær så snill.

Når det er sagt: Om du vil bruke dagen på 30 minutters spilling, deretter resten av dagen på middag, trening og henge på gatehjørner med venner, det er vel helt greit det. Men hvorfor skal du absolutt ha alle andre til å følge samme eksempelet?

Kan det ikke hende at mange andre har helt andre interesser (For eksempel WoW)?

Hvorfor skal de tvinge seg ut for å gjøre ting de ikke har lyst til?

Jeg synes det er tydelig at du har en slik arrogant "Jeg trener og henger ute sammen med venner. Jeg er bedre enn dere."-holdning, og det er ikke mye jeg misliker mer enn det.

Så... respekter andres interesser og meninger, og slutt å være så arrogant..

Skrevet
Det din konklusjon...

5533504[/snapback]

Åå. Man må altså ha folk i nærheten av seg for å ha det gøy. Aha, det forklarer jo alt.

Men, et lite smutthull her. Hva hvis man spiller WoW sammen med venner som sitter i samme rom, er det da muligheter for at det kan være gøy?

5533523[/snapback]

Har du det sosialt når du spiller med en som er klisstra inntil PC skjermen, med headsett på og som er helt avhengig av hva som skjer i spillet?

Blir det mye prat sammen? Hvis så, hvor mye prata dere sammen? Det er gøy å spille. Syns du det er gøy å være sammen med dine venner i et rom og spille et spill, lenge?

Skrevet

Om vi går ut ifra følgende påstand : "Alle som spiller dataspill er onde."

Om jeg bare spiller (mye) i helgene, og trener 3-4 ganger i uka,

da er jeg 2/7 ond, minus 50% for trening, dvs. 1/7 = ca. 14% ond?

:tease:

Skrevet

Off-topic:/

Kjønner ikke hvor du får dette fra Onyx.

Å spille dataspill kan være like avhenging some noe annet. Røyk, dop, osv.

Avhengi er en tilstand.

Og ikke kom å si fordi man har venner familie osv, som har død blit syk av dette, gjør saken veldig mye lettere å slutte?

(hmm, har 1 besteforeldre død av kreft, far som hadde hjerteinfarkt osv) har eg sluttet fordi, NEI.

Er det samme med Wow eller et annet spill man kan bli anhengi av deg og?

og du kan egentlig ikke utale deg sidne du bare spiller 30 min for dagen.

oooo, du er med venner, trener. skole osv, jaha,, det gjør faktisk veldig mange av oss andre og.

Som fester vær helg, trening og være med venner. og et par timer med wow. og jobb/skole.

tenkt på de fattig i de andre land, jaha, vi gjør jo det og, men vi vil faktisk forsatt gjøre hva vi vill og heller hjelpe de vis vi kan. (men vil ikke la hjelpen komme oss til straff vis vi ikke vil self)

Sorry for lang off-topic:/

On-topic.

Prøvd selv å slutte. ga vekk 2 BOE epics og 300g, 3 uker senere var eg tilbake, men fattig:/ og no er jeg bare glad at jeg ikke sluttet:D

Skrevet

Har du det sosialt når du spiller med en som er klisstra inntil PC skjermen, med headsett på og som er helt avhengig av hva som skjer i spillet?

Blir det mye prat sammen? Hvis så, hvor mye prata dere sammen? Det er gøy å spille. Syns du det er gøy å være sammen med dine venner i et rom og spille et spill, lenge?

5533587[/snapback]

Du sier du trener styrke. Antar du løfter vekter da. Har du det sosialt når du ligger å pusher vekt stanga opp og ned, mens en ligger ved siden av og gjør akkurat det samme som må konse maks for å klare det.

Blir Det mye prat da? Hvor mye prat blir det mellom dere da?

Syns du det er gøy å være sammen med dine venner i et rom og bare løfte vekter, lenge?

Skrevet
Off-topic:/

Kjønner ikke hvor du får dette fra Onyx.

Å spille dataspill kan være like avhenging some noe annet. Røyk, dop, osv.

Avhengi er en tilstand.

5533609[/snapback]

Der er jeg uenig med deg.

Røyk, dop, alkohol osv. har stoffer i seg som er avhengighetsskapende (ihvertfall røyk og dop, vet ikke hvordan det er med alkohol, bortsett ifra at jeg vet at man BLIR avhengig om man overdriver).

Om man går skikkelig lei et spill, f.eks. WoW, så er det egentlig ikke noe problem å slutte.

Om du kommer tilbake til spillet etter et par uker, så er du ikke "lei nok", rett og slett. ;)

Skrevet

Mellom seriene tar vi en prat. Gikk det bra/dårlig osv...

Antall repitisjoner overstiger ikke flere timer som spilling gjør vet du.

Man er sammen med en kamerat og noen ganger blir det mere prat enn trening. Tenk at du hadde vært fattig, i et fattig land, hvordan hville hverdagen din ha sett ut da mon tro? Tenk på det, tygg litt på den for så å svare.

Og som sagt så sa jeg at jeg snubbla over denne tråden. Jeg kom med min uttalelse på side en i tråden. Jeg ga en god råd om at de 100,- var bortkasta for dette spillet.

Kan jeg bare få qoute innlegget til Unwill?

MMORPG er veldig lett å bli avhengi av. Undersøkelse viser at det gjerne er folk som er flinke med skole/arbeid som fort blir avhengi siden de lett blir "oppslukt" av en ting. Da sitter man og spiller dag etter dag, spilletiden blir mer enn sove tiden. Det første man gjør når man står opp er å sjekke accounten, og det siste man gjør før man legger seg er det samme. Spilledagen blir lengre enn arbeids/skole dagen. Først slutter man å gjøre det man vanligvis gjør, kanskje å trene , så blir man mer og mer "avsosial" i livet fordi man får dekket det behovet på MMORPG. Også tilslutt kan man gå så langt som å drite i arbeid/skole. Man forstår at det er noe som er galt, men vil ikke gjøre noe med det. Rømmer ut av denne fæle sannheten ved å spille. For da glemmer man det. Så selv om det er enkelt for dere å slutte kan det være et helvete for andre. Man mister de "virtuelle" vennene sine, man har allerede mistet kontakt med de man pleide å henge med, og man får møte en virkelig som ikke er slik som den var da man begynte å spille. Ofte kan man falle tilbake fordi man rett og slett ikke vil tenke på denne virkeligheten.

Her var det desverre ikke jeg som kom ut med mine utalelser først, dog de andre som begynte å utale om ting først... Se side 1.

Skrevet
Det din konklusjon...

5533504[/snapback]

5533523[/snapback]

5533587[/snapback]

Hvis du ser igjennom innleggene dine Onyx så ser du at du har spurt om laptopen din tåler å være på i flere netter på rad fordi du og noen venner skulle ha et lan der dere skulle spille natten lang. Var dette noe du gjorde fordi du synes det var kjedelig?

Skrevet
Mellom seriene tar vi en prat. Gikk det bra/dårlig osv...

Antall repitisjoner overstiger ikke flere timer som spilling gjør vet du.

Man er sammen med en kamerat og noen ganger blir det mere prat enn trening. Tenk at du hadde vært fattig, i et fattig land, hvordan hville hverdagen din ha sett ut da mon tro? Tenk på det, tygg litt på den for så å svare.

Når jeg er på lan og spiller wow så prater vi faktisk titt og ofte. Selvfølgelig er det stunder hvor man må konsentrere seg ekstra og det ikke blir så mye prating, men slik skjer jo også når du trener.

Hvorfor skal jeg tenke over hvordan hverdagen min hadde blitt i et fattigland? Fordi jeg spiller wow? fordi jeg prioriterer å bruke tiden og pengene mine annerledes inn din. Sett at jeg donerte penger til fattigeland og spilte wow. Hadde jeg da vært verdig til å spørre deg hvordan din hverdag hadde vært i et fattig land?

Skrevet
Hvis du ser igjennom innleggene dine Onyx så ser du at du har spurt om laptopen din tåler å være på i flere netter på rad fordi du og noen venner skulle ha et lan der dere skulle spille natten lang. Var dette noe du gjorde fordi du synes det var kjedelig?

haha, BURN!!

Skrevet

Ser ut som problemet her er at onyx syns man skal være sammen med andre folk og ha det kjempesosialt 24/7, det er ihvertfall ikke sånn jeg lever. Når jeg sitter hjemme aleine så ser jeg gjerne film eller spiller. Ser ikke noe gærnt med det, jeg orker ikke henge med andre folk 24/7.

Jeg er likevel sammen med venner flere timer hver eneste dag. Jeg har tid til begge deler, det er jeg sikker på at det er flere som har også.

Og hvorfor faen bryr du deg så jævlig onyx, om hva folk bruker tia si på? Ey, når det er sagt, jeg har tid til å spille wow, henge med venner, trene vekter, lage musikk, fotografere, og drive med andre interesser.

Skrevet

Kan jeg si hvorfor jeg spurte om det?

Jeg og min fetter satt sammen rett ved siden av PC'ene til hverandre. Han hadde sin laptop og jeg min. Vi satt gjennom hele den ene natta. Dette var nøyaktig for 2 uker siden.

Han er 3 år eldre.

Vi spillte i ca. 1 1/2t (CS: Source og fotballspill) Gikk lei med en gang.

Grunnen til at vi måtte gjøre dette, var fordi han skulle hjelpe meg med særemnet i norsk som skal være levert til sommeren. Han hadde alt på sin laptop. Særemnet går ut på å lese 3 romaner, for så å gi en beskrivelse hver bok.

Men jeg valgte kun å skrive om den ene boka han hadde lest, og jeg måtte sitte oppe å lese en av bøkene jeg hadde valgt mens han la seg. Særemnet er noe man ikke blir ferdig på to netter. Nå kunne ikke jeg skrive alt det han hadde siden jeg har samme lærer. Mens jeg leste satt jeg min laptop på å lastet ned en film. Pluss at jeg tokk over noen andre ting som han hadde...

Okay? :thumbup:

Skrevet
Kan jeg si hvorfor jeg spurte om det?

Jeg og min fetter satt sammen rett ved siden av PC'ene til hverandre. Han hadde sin laptop og jeg min. Vi satt gjennom hele den ene natta. Dette var nøyaktig for 2 uker siden.

Han er 3 år eldre.

Vi spillte i ca. 1 1/2t (CS: Source og fotballspill) Gikk lei med en gang.

Grunnen til at vi måtte gjøre dette, var fordi han skulle hjelpe meg med særemnet i norsk som skal være levert til sommeren. Han hadde alt på sin laptop. Særemnet går ut på å lese 3 romaner, for så å gi en beskrivelse hver bok.

Men jeg valgte kun å skrive om den ene boka han hadde lest, og jeg måtte sitte oppe å lese en av bøkene jeg hadde valgt mens han la seg. Særemnet er noe man ikke blir ferdig på to netter. Nå kunne ikke jeg skrive alt det han hadde siden jeg har samme lærer. Mens jeg leste satt jeg min laptop på å lastet ned en film. Pluss at jeg tokk over noen andre ting som han hadde...

Okay? :thumbup:

5533936[/snapback]

Joa, det høres ut som dere satt og skrev masse særemne de kveldene. Tredjemann da, han var bare med for å massere tærne dine?

Hei!

Lurer på en ting.

Jeg har en Acer TravelMate 8103WLMi. Sendte en melding til Acer Support ang. batteriet i bærbar og bruk av den i lengre tid. Svaret var at batteriet etter hvert kunne bli dårligere hvis man brukte bærbaren som en stasjonær PC, med batteriet i, over lang tid.

Så, nå har jeg begynt å kjøre bærbaren uten batteriet i noen ganger når jeg skal bruke den i et par timer. Men hvor lenge bør den være oppe før jeg kan tenke på hardisken i bærbaren? Det er ikke sikkert en 80GB harddisk er lagd for ''24/7'' i en bærbar. Poenget er at jeg og mine to fettere skal ha en liten LAN og drive på gjennom hele natten. De har stasjonære...

Skrevet

Hehe. Tredjemann lå hjemme og sov han...

Hvorfor skal en 15 åring være sammen med oss når vi skal skrive om særemne?

Har du hatt særemne før Kårekårelimihåret? Det må du ha hatt siden du er født i 1977. Hvordan opplevde du det?

Tre romaner er ikke bare bare, og man kan ikke forvente at det blir ferdig over natta heller :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...