Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN Bridge tips?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en billig bridge (evt AP m/bridge-funksjon) til kr 400-800,-

 

Oppsettet skal være ca som følger:

Router->Access Point->Bridge->Switch->PCer

 

Noen som har noen erfaringer?

 

Jeg har selv erfart at D-Link router m/AP og SMC bridge var noe ustabilt herk å sette opp. Jeg har et meget stabilt 3Com AP som mottar IPer fra en Linksys router...

 

Har sett litt på bridger i Hardware.no sin prisguide, men der får jeg litt lite info om selve bridge-funksjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er på utkikk etter en billig bridge (evt AP m/bridge-funksjon) til kr 400-800,-

 

Oppsettet skal være ca som følger:

Router->Access Point->Bridge->Switch->PCer

 

Noen som har noen erfaringer?

 

Jeg har selv erfart at D-Link router m/AP og SMC bridge var noe ustabilt herk å sette opp. Jeg har et meget stabilt 3Com AP som mottar IPer fra en Linksys router...

 

Har sett litt på bridger i Hardware.no sin prisguide, men der får jeg litt lite info om selve bridge-funksjonen.

5524552[/snapback]

 

Kjøp en linksys wrt54gl og innstaler http://www.polarcloud.com/coralx/tofu/HyperWRT_G_tofu13b.zip, sett så denne opp i WET modus. Du har nå en "transparent" bridge.

Lenke til kommentar

Hei...

 

Jeg skal sette opp følgende nettverk:

 

router->access point->access point->bridge->access point->access point

 

kan jeg da kjøpe 4 stk Linksys wrt54gl og bytte firmware på 2 av de som skal ha den trådløse bridgen...?

 

jeg skal bruke retningsstyrte antenner ca 600meter til bridgen.

 

 

og hva betyr wet modus..?

 

og hva betyr transperent bridge...?

 

 

mvh NorKing1

Endret av NorKing1
Lenke til kommentar

ja du kan 4stk , vil funke det.

 

wet modus. = linksys har og en bridge siere som hetter wetXX, ergo navne wet modus, siden det er en wrt54g

 

og hva betyr transperent bridge. = vil si at den tar bare i mot WLAN signalen og gjør dem om til LAN , som en usynelig box.

 

du kommer sikert til og lurre på hva "route mode" og det er at den router alt fra wlan til lan, på samme måte som en hjemme router.

Lenke til kommentar

Ok...

 

 

Vil ip telefoni funke i begge ender, har tenkt å bruke telio adapter i begge ender..?

 

Hvilke retningstyrte (ca 19dBI) antenner og hvilke kabler passer til wrt54gl...?

 

Fins det noen parameter i firmwaren hvor en kan se signal styrke når en setter opp bridgen...?

 

 

NorKing1

Endret av NorKing1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...