Gå til innhold

Chess og videotelefoni!


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Tror jeg kan hjelpe deg hvis du fortsatt sjekker denne tråden. Hvis man betaler kun for det man laster ned (regner med at det stemmer?), vil det komme an på hvor stor hastighet videotelefoni trenger. Ser at ut-linjen ligger på mellom 64 og 128 kbps, og dette vil derfor være begrensningen i hastighet. Her er formelen (for 14 kr/MB):

 

Pris per minutt:

((Hastighet ned i kbps)*60*14)/(8*1000)

 

som enkelt kan forkortes til:

(Hastighet ned i kbps)*0,105

 

Eksempel (hastighet 80 kbps ned):

80*0,105 = 8,40 kr/min

 

Jeg har også Chess kontant, og synes dette er fryktelig dyrt! Tror jeg skal ha regnet riktig.

Endret av daskam
Lenke til kommentar
Med Chess sine vanlige abonnement er videotelefoni gratis.

5820898[/snapback]

 

Uansett hvem man ringer? Om man ringer eller blir oppringt?

 

- Er dette et kampanjetilbud eller fast? Og gjelder de de som sitter med Telenor-dekning ennå også, eller bare de nye på Netcom-nettet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvor mye koster det å benytte videotelefoni med chess kontant?? Herregud, det eneste chess kundeservice kunne hjelpe meg, var å si at det kostet 14 kroner for 1 MB... Det sa meg jo ingenting!! :no:  Hva er minuttprisen for videotelefoni??

 

Kan noen hjelpe meg?

5520008[/snapback]

 

 

Ja jeg kan hjelpe dg med d, hadde Chess kontantkort selv til for litt siden... Legg merke til at jeg sier jeg hadde, Chess lovet meg da jeg gikk over til dem at kontankortet dems støttet videotelefoni... Dette er noe dem ikke gjør, så for dem som har blitt lovet dette er d bare tull...

Kundeservice måtte hendvende seg til teknisk avd før dem fikk svar på d, så med andre ord er dem ganske uvitende om hva deres kontantkort støtter...

Derfor er d ikke noe pris på hva dette koster...

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det å benytte videotelefoni med chess kontant?? Herregud, det eneste chess kundeservice kunne hjelpe meg, var å si at det kostet 14 kroner for 1 MB... Det sa meg jo ingenting!! :no:  Hva er minuttprisen for videotelefoni??

 

Kan noen hjelpe meg?

5520008[/snapback]

 

 

 

Da må du nok ta kontakt med N com,deter de som har ovrtatt de tjenester

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det å benytte videotelefoni med chess kontant?? Herregud, det eneste chess kundeservice kunne hjelpe meg, var å si at det kostet 14 kroner for 1 MB... Det sa meg jo ingenting!! :no:  Hva er minuttprisen for videotelefoni??

 

Kan noen hjelpe meg?

5520008[/snapback]

 

 

 

Da må du nok ta kontakt med N com,deter de som har ovrtatt de tjenester

6038551[/snapback]

 

 

Nei netcom har ingenting med dette å gjøre, har selv snakke med dem om d... De sier at det er Chess som må svare... Å som sagt virker dette ikke på Chess sine kontankort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...