Gå til innhold

Mappenavn i WS-ftp?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg prøver å legge ut en nettside ved hjelp av WS-PTP. Men får det ikke til. Jeg har kontakt med programmet, men siden vises ikke over nettet...

 

Hvilke mapper må man lage for å legge sidene i?

Hva skal de hete?

Hvilke endinger. (html)

 

Jeg har lest HW`s og start sine hjemmeside guider uten det har løst problemet.

 

Hjelp.....!

 

R K Skaar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har et domene som siden skal ligge under. Det gikk ikkje med brukernavnet mitt i prosentklammer forran public_html.

 

Er det forskjell når man har et domene som siden skal ut på?

 

Jeg har nå gått inn på Mdir og laget en mappe som heter public_html, som har en index.html og et bilde.jpg under seg. Er denne oppbyggingen rett?

 

Takker for svar!

 

R K Skaar

Lenke til kommentar

Umh, litt feil her. Det jeg mente, var at når du kobler deg opp med FTP, så kommer du normalt inn i en mappe som heter det samme som brukernavnet ditt. %username% er bare en variabel for å illustrere :smile: I den mappen som du kommer inn i (altå ditt brukernavn), så ligger der vanligvis en mappe som heter public_html. Alt som ligger der, er det som kommer på nettet. Hvis ikke du ser en mappe som heter public_html, kommer du sannsynligvis rett i public_html (selv om du ikke ser noe navn på mappen). Og hvis index.html ligger der, skal den komme opp på nett.

 

forskjell når man har domene? Vet ikke helt hva du mener her, men alle sider har jo et domene uansett (med mindre du skriver inn ipadressen da). Forklar litt nærmere da :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har et .no domene som er parkert hos Interland.no

 

Jeg ser ikke noen filer eller mapper på høyre side av skjermen. Jeg trodde at man måtte lage en mappe som het public_html som man la det stoffet som skulle vises på siden.

 

Prøvde å legge ut index.html direkte på høyreskjermen uten mappe, det gikk heller ikke. ( har forresten prøvd ca 100 dif variasjoner uten hell)

 

På explorer vises "Du har ikke tilgang til å vise denne siden!"

 

R K Skaar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...