Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows XP starter ikke


Anbefalte innlegg

I går slo jeg av PC'en, i dag vil den ikke starte

Når jeg slo den av i går ble den hengende på skjermbilde: lagrer innstillinger. Måtte ta ut strømmen

 

I dag når jeg starter maskinen går maskinen i svart

Jeg kan komme inn i BIOS og jeg kan trykke F8 for å starte i sikkerhetsmodus. Når jeg aktiverer sikkerhetsmodus, aktiverer han 4-5 linjer med kommandoer før den går i svart

 

Får aldri sett skjermbilde for lasting av windows XP (jeg har home-edition)

 

PC har tidliger frøse i spill, hvor jeg måtte restarte den.

 

Når jeg kjøpte maskinen fikk jeg Raid tilkoblet 2 120 gb harddisker, slik at systemet trur jeg har en 240 gb harddisk

 

Hvis jeg vil reinstallere Windows gir systemet mitt beskjed om at jeg ikke kan gjøre det siden jeg har delt harddiskene (partisjoner)

 

Problem: jeg har behov for mange av filene på disse harddiskene.

 

Mulig løsning: jeg kjøper en ny harddisk, installerer windows på nytt. Får kopi av datene på de 2 120gb harddiskene, og øverfører de filene jeg trenger

 

Spørsmål: er det noen som har noen ide' på hva som kan være beste løsning for meg (og billigste) (HUSK: jeg må ha kopi av mange av filene på mine 2 HD)

 

Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å reparer windows?

5516207[/snapback]

 

Hvis du tenker på gjennomretting så funka ikke det

 

Fikk tips fra en at jeg skulle ta ut batteriet av hovedkortet, vente litt, sette det inn, og se om ikke det fikset det ---> Det funka ikke

 

Vet ikke hva jeg skal gjøre, blir vel å levere den til en databutikk for fiksing

Lenke til kommentar
Prøv å reparer windows?

5516207[/snapback]

 

Hvis du tenker på gjennomretting så funka ikke det

 

Fikk tips fra en at jeg skulle ta ut batteriet av hovedkortet, vente litt, sette det inn, og se om ikke det fikset det ---> Det funka ikke

 

Vet ikke hva jeg skal gjøre, blir vel å levere den til en databutikk for fiksing

5518374[/snapback]

 

Reparer med Xp cd'en ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...