Gå til innhold

video capture under spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har hørt litt om Fraps, og tenkte dette måtte være det riktige programmet til å ta opp videosekvenser under spilling. Men jeg syntes filene ble unødvendig store. Et opptak på litt over ett minutt kom på over 600MB! Kan dette stemme? Man får jo en hel halvannen timers spillefilm i samme filformat på den størrelsen, og i samme kvalitet. Har dere noen tips om andre programmer som egner seg bedre. Eller et program som kan krympe filen uten at det går på for mye bekostning av kvaliteten. Var også litt skuffet over at programmet ikke fungerte under skrivebordsbruk

Endret av mofopop
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Grunnen til at det tar så stor plass er at den lagrer ukomprimert (eller så godt som?), sannsynligvis for å bruke minst mulig CPU under opptak. Det ukomprimerte opptaket er også bedre for redigering enn et allerede komprimert klipp.

Skal du editere klippet kan du bruke Adobe Premiere, Sony Vegas, Pinacle studio e.l. hvor du komprimerer når du er ferdig, eller dersom du ikke skal redigere klippet (bare klipp/lim/resize) syntes jeg det beste valget for å komprimere er virtualdub.

Du må også bestemme deg for hvilken codec du skal komprimere til. Jeg anbefaler XviD eller X264 codec som begge er opensource og gratis.

Endret av JohndoeMAKT
Skrevet
Grunnen til at det tar så stor plass er at den lagrer ukomprimert (eller så godt som?), sannsynligvis for å bruke minst mulig CPU under opptak. Det ukomprimerte opptaket er også bedre for redigering enn et allerede komprimert klipp.

Skal du editere klippet kan du bruke Adobe Premiere,  Sony Vegas, Pinacle studio e.l. hvor du komprimerer når du er ferdig, eller dersom du ikke skal redigere klippet (bare klipp/lim/resize) syntes jeg det beste valget for å komprimere er virtualdub.

Du må også bestemme deg for hvilken codec du skal komprimere til. Jeg anbefaler XviD eller X264 codec som begge er opensource og gratis.

5515412[/snapback]

:D Takk for gode tips :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...