Gå til innhold

Amotor: Godt brukt til under 80.000


Anbefalte innlegg

Skrevet

Toyota Corolla regnes som et bombesikkert bruktbilkjøp. Men i vår bruktbiltest er det VW Golf som imponerer. De to storselgerne fra 1996 er i dag høyaktuelle alternativer for deg som leter etter en praktisk bil til under 80.000 kroner.

Les mer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også veldig mye å si hvem som har eid bilen, hvor den er kjørt før osv.

 

dårlig test!

 

skulle det vært en test skulle det vært over 10 biler av vær sånn at man fikk en ca pekepinne på hvordan bilene er.

Skrevet

Dere kunne sikkert testet to tilsynelatende identiske Golfer mot hverandre og likevel funnet en vinner og en taper. Mye rart kan skje på ti år, og det er eierne det som oftest står på. Syns ikke det er riktig å si at den ene bilen er bedre enn den andre på generelt grunnlag etter å ha testet to biler som helt sikkert har levd to forskjellige liv.

Skrevet

Det her er jo bare et test av to vilkårlige eiere og hvor flinke de har vært til å ta vare på sine biler, samt at det er klart det er en del variasjoner mellom biler av samme modell. Jeg vil heller velge å stole på tester som har grunnlag i statistikk fra utallige tester og kontroller gjennomført av NAF og TÜV, enn å legge spesiellt vekt på en slik test mellom en utvalgt velholdt Golf og en sliten Corolla. Denne testen er egentlig ytterst verdiløst som noe annet enn å vise at Corolla ikke alltid er et trygt valg og at man alltid må være kritisk og grundig med sjekk når man kjøper en hvilken som helst bruktbil. Testen viser jo absolutt ikke at Golf generelt er en mer driftsikker bil enn Corolla så vinklingen i testen er ganske snodig, om ikke rent tvilsom ;)

Skrevet

Man kan jo ikke bare to, ti år gammle biler å se hvilken som er best. Hvis ikke de har blitt kjørt helt likt på samme testbane eller no i ti år da. Dette er ikke god journalistik!

Skrevet (endret)

Det eneste denne testen viser er at Corollaen har hatt en slikkelig

dårlig eier og at golfen har hatt en god eier, og det er grove

faktafeil i artikkelen som:

 

GAMMEL TETTING: Her har noen forsøkt å tette en dyse som justerer oksygeninntaket til bensinmotoren.

 

Oksygensensoren er *ikke* en dyse og justerer *ikke* oksygeninntaket i motoren. Den måler syrenivået (co) i eksosen og raporterer dette til ECU som prøver å holde lamda verdien så nær 1 som mulig (14.7:1 luft:bensin) som gir

det beste forholdet mellom bensinøkonomi og utslipp og er best for katalysatoren

 

Den eneste måten en kan justerer oksygentilførelen til motoren er med høyrefoten (Gasspedalen hvist noen lurte)

Endret av zandro
×
×
  • Opprett ny...