Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybyggd pc. Problem med oppstart


Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp satt sammen en pc.

Abit HK

3700+amd

x800gt Skjermkort

 

MEN problemet er som følger. Har en ekstern dvd-rom som jeg har plugget i usb.

Når jeg starter opp pcen begynner den og kjøre sjekk osv, men stopper og ber om oppstart diskett.

den eksterne hardisken surrer og går, men jeg må trykke enter for å gå videre. men dette fungerer altså ikke. det skjer ingenting.

Og når jeg trykker reset blir bare skjermen svart og det skjer ikke mer, vifter og slikt går fortsatt da men jeg får ikke noe bilde.

Det jeg da må gjøre er å slå av alt og ta ut batteriet fra HK en stund.

Når jeg setter det i og starter på nytt får jeg bilde igjen men det samme skjer om igjen.

HJELP :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsto ikke helt hva du mener med at den eksterne hardisken surrer og går..Var det ikke en ekstern dvdspiller?

Gå inn i bios (trykk Del knappen når du ser oppstartbildet), klikk deg frem til boot menyen og sørg for at harddisken du har operativsystemet på er valgt som bootdisk. Du kan som regel velge flere bootdisker. Floppy stasjon står ofte som 1. alternavtiv, cd-rom på andre og harddisker på 3. osv. Prøv å sett harddisken som 1. alternativ.

Eller kanskje du ville installere windows fra cd på den eksterne dvd-spilleren?Da må du sette første boot alternativ til usb hvis du da har det valget. Går ikke det må du nok skaffe en intern cd/dvd-spiller som du kobler til IDE/SATA port. og sett

1. boot alternativ til cd-rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...