Gå til innhold

Stor feil i WinXP! - Les..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var jo et forholdvis alvorig hull, men jeg vil likevel si at dette var ganske overdrevet, hvertfall slik jeg opplevde det. Når jeg klikket på denne linken som skulle slette innholdet i c:test, kom det opp et hjelp-vindu. Ingen filer ble slettet enda. Jeg trykte "Avbryt", enda ble ingen filer slettet. Først når jeg trykte "Fullfør", ble innholdet i c:test slettet.

 

Etter min mening er du temmelig dum dersom du trykker både "Avbryt" og "Fullfør" i et hjelp-vindu som plutselig dukker av seg selv, eller evt. når du trykker på en link. Det mest naturlige ville etter min mening vært å lukke vinduet med lukkeknappen? Noen som er enige med meg? :smile:

Lenke til kommentar

Det skal ikke mye til å være enige i det, man kan tross alt ikke forutse alle "rare" ting folk gjør. Det var alltid noen som klarte å skrive "format c:" i dos dagene, svare på et ganske klart spørsmål etterpå om du virkelig vil slette alt.. og alikevel ikke forstod hva som hadde skjedd. Også har du dem som er så flinke at de tror de ikke trenger søppelkurven i windows, disabler den for deretter å slette filer og skylder på MS at filene forsvinner for lett. Jeg er da glad for at vi ikke får opp advarsler 2-3 ganger før ting skjer, ser for meg filsetting:

- Er du sikker på at du vil slette filen -> OK

- Dette vil føre til at filen forsvinner for godt -> OK

- Er du helt sikkert på at du ALDRI vil trenge denne filen igjen -> OK

- Siste sjanse før filen slettes, trykker du OK nå vil den forsvinne ->Cancel :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


GeeZuZz skrev (2002-09-14 23:32):

Off-topic:


går det an å fjerne "confirm file delete" boksen som popper opp i windows når jeg prøver å slette en fil - slik at filen slettes med en gang jeg trykker på del?


mener å huske at jeg har gjort dette før, men husker ikke hvilkent program/hvordan.



Jeg er rimelig sikker på at dette er mulig, prøv å høyreklikke på papirkurven. Dette mener jeg likevel er litt farlig, dersom du kommer borti delete-knappen, da du mente f.eks end-knappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...