Gå til innhold

Valgets kvaler: Z520/K700/ME75/CF75/CF110


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å erstatte min trofaste Siemens S55 som måtte legge inn årene etter at min datter på 2 testet ut graden av vanntetthet på den. Elektronikken stod det over, men i går knakk en av tastene (følgefeil, pga. taste-designet).

 

Så nå må jeg kjøpe meg ny telefon på et litt begrenset budsjett. Regner med å kjøpe på gsm.no til "Chess-pris", og budsjettet er på ca. 1000 - 1600.

 

Jeg har valgt meg ut modellene nevnt i headingen basert på pris og litt "grove" ønsker. Jeg kunne veldig godt tenke meg at telefonen har:

* God kvalitet! (Dette er det viktigste!)

* God kalenderfunksjon

* Minst IrA (eller blåtann)

* God på SMS (det er tross alt det jeg bruker mest)

* God talekvalitet

* Brukbar skjerm

 

Av ting jeg kan tenke meg men som ikke er så viktig, er:

* blåtann

* Kamskjell-design (eller skyve-design)

* Underholdningsverdi (ikke så mye brukt, men det er nå morro om det funker greit, da!)

 

De modellene jeg vurderer på bakgrunn av pris, er følgende. Jeg har delt dem inn i to grupper, basert på hvor aktuelle jeg kanskje føler de er:

Mest aktuelle:

* SE Z520i

* Siemens ME75

* Samsung X640

Andre aktuelle er:

* Siemens CF75

* SE K700i

* Siemens CF110 (uten kamera)

* Nokia 6060 (uten kamera)

 

Er det noen åpenbare alternativer jeg har bommet på? Det er ikke tester for alle, så det er litt vanskelig å vite hvordan alle fungerer. Men hvis noen har en klar anbefaling er jeg lutter øre! :)

 

Takk for hjelpen!

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. hvor mye vil du at mobilen skal koste da?

hvis du går for en mobil til rundt 3k ville jeg kjøpt en SonyEricsson K750i. Denne er veldig bra og har masse funksjoner som er kjekke å ha. Har denne selv. Har hatt den i litt over en måned og er kjempe fornøyd.

5510712[/snapback]

 

Pris, ja... det burde jeg kanskje være litt mer presis på.

 

I utgangspunktet ikke mer enn 1000-1600 uten abonnement. Derfor utvalget ovenfor (har Chess abonnement og regner med å kjøpe på www.gsm.no, de nevnte telefonene over er litt subsidiert der, og ligger i nevnte pris-område).

 

Så K750i er for dyr, må vel i så fall bli K700i eller K500i.

 

Min erfaring med den nåværende telefonen (S55) er at jeg i realiteten ikke bruker de fancy funksjonene så mye (ikke at den har så veldig mye ekstra...). Det jeg bruker er telefondelen, SMS, adresseboka og kalenderen. Derfor vil jeg gjerne ha en telefon der disse er godt tatt hånd om.

 

De andre ønskene er, som jeg nevner ovenfor, av litt underordnet kategori. De blir "sekundære" kriterier når de nødvendige er tatt hånd om. :)

Lenke til kommentar
Hei. hvor mye vil du at mobilen skal koste da?

hvis du går for en mobil til rundt 3k ville jeg kjøpt en SonyEricsson K750i. Denne er veldig bra og har masse funksjoner som er kjekke å ha. Har denne selv. Har hatt den i litt over en måned og er kjempe fornøyd.

5510712[/snapback]

 

MrWalker sa nå ingenting om 3000 kr.. Derfor er jo k750i uaktuell.. Derimot sto det tydelig at budsjettet var på 1000-1600.

MrWalker: Har selv hatt Samsung X640, og min kjæreste har Z520i. Sistnevnte er nok mer brukervennlig, og har generelt bedre knapper, ytelse, skjerm og konnektivitet (både bluetooth og IrDA) X640 har dårligere skjerm (UFD, der Z520i har TFT) null bluetooth eller IrDA, noe som gjør det vanskelig å kommunisere med telefonen, sende bilder, etc. Z520i kan spille 3D-java spill, spille av video, mp3 osv osv. Den har god kalender, god SMS'ing, velkjent fra SE. Til gjengjeld koster den oppimot 2000 kr. De andre du nevner er jeg ikke så godt kjent med, forutenom at jeg vet at k700i jo har vært populær, og ikke helt uten grunn. Som du sikkert skjønner kan jeg da trygt anbefale Z520i, og hvertfall til fordel for X640.

 

mvh Magnus

Endret av Opticane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...