Gå til innhold

Spill PC - 10-11 000,- u/skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg har sett i sikkert flere dager på komponenter og ikke blitt enig med meg selv, derfor trenger jeg litt hjelp. Har prøvd å finne fram komponenter nå, og resultatet må dere bare kommentere eller komme med endringer på!

 

Har også vært usikker på hvilket grafikkort jeg skal kjøre, ettersom jeg har hørt at jeg burde gå for radeon og geforce. Men håper dere har innspill der og.

Samt det vanlige prosessor-spørsmålet; singel eller dual core?

 

Pcen vil i hovedsak brukt til spill. Vil også ha en del lagringskapasitet etterhvert. Det er omtrent alt.

 

Mitt resultat ble litt dyrere enn forventet siden jeg gjerne skulle hatt en harddisk med, det er derfor den ikke er på lista mi.

 

Her er hva jeg har funnet sålangt:

 

Prosessor

Hovedkort

Grafikkort

Minne

Headset

Keyboard

Kabinett

 

Prisen på det er tilsammen 11452.00,-

 

EDIT: Hovedkort

Kanskje jeg går for dette istedenfor?

Endret av kriryd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crossfire HK og Nvidia skjermkort = ingen poeng

Du kan ikke sette inn ett nytt skjermkort senere. Det må ha SLI støtte. I tillegg ville jeg nok tatt dual core core prosessor. Single core yter kun bedre i dagens spill, mens de som snart kommer kjører langt bedre på dual core. Da utnytter du det flotte skjermkortet langt bedre.

 

Og et 800 kr. lian li kab+ 500w mist PSU anbefales.

Lenke til kommentar

Jeg har sittet hele dagen og pønsket på komponenter jeg også. Morsomt å se at vi _nesten_ er enige.

 

Jeg har alt LianLi kabinett, lydkort og nettverkskort - så disse er ikke med i lista under.

 

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte (hakket bøffere enn din?)

Hovedkort: Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16 (En mindre PCI-Ex slot? Ikke enig med meg selv om jeg heller vil ha ditt alternativ.)

Grafikkort: Asus GeForce 7800GT 256MB GDDR3, EN7800GT, PCI-Express, ViVo/HDTV/2xDVI-I (GT i stedet for GTX. Jeg er glad i FPS'ene mine, men er ikke sikker på om forskjellen er verd flere tusenlapper..?)

Minne: Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs (Typen har jeg ingen erfaring med, men 2 GB vil jeg ha. 1 GB syns jeg blir litt knapt?)

Keyboard: Logitech G15 Gaming Keyboard, LCD, USB, Svensk Layout (Ja - jeg spiller wow dag og natt og nå klarer jeg ikke vente lengre på norsk utgave!)

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.9 300GB SATA2 16MB 7200RPM NCQ (Harddisker skal være kjappe og stille. Tror denne er et godt valg i så måte?)

Strømforsyning: NorthQ 4775-400, ATX 400W Silent, 140mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin (Håper denne er stille?)

 

Forhåpentligvis er dette en kjapp PC (hater loadingscreens) med mulighet for å kjøre prosesser i bakgrunnen selv når en spiller. Forhåpentligvis ikke så bråkete heller.

 

(Om headset'et: Jeg har selv et Sennheiser. Veldig godt fornøyd - både god lyd, glimrende mic og behagelig å ha på i mange lange spilletimer)

Lenke til kommentar

hm, interessant.

Lian Li kabinett frista da, men grunnen til at jeg valgte kabinett med strømforsyning er fordi jeg egentlig aldri har kjøpt kabinett og strømforsyning for seg selv. Vet ikke om alt passer til alt?

 

Er det ikke bra lydkort med hovedkortene? visst ikke må kanskje jeg kjøpe det i tillegg..

 

Morsomt at vi var ute etter noenlunde det samme ja.

 

Angående dual core har jeg hørt at det er mye som ikke støtter dual core av spill nå? For eksempel, jeg vil kunne spille Battlefield 2, CS, WoW og slikt. Det burde da være mulig?

 

EDIT:

Ja vurderer gå ned i pris på grafikkort, sålenge det ikke er vesentlige store store forskjeller. Har liten peiling på grafikkort, er derfor jeg ser mest på kommentarene på hvert grafikkort!

Endret av kriryd
Lenke til kommentar
hm, interessant.

Lian Li kabinett frista da, men grunnen til at jeg valgte kabinett med strømforsyning er fordi jeg egentlig aldri har kjøpt kabinett og strømforsyning for seg selv. Vet ikke om alt passer til alt?

 

Er det ikke bra lydkort med hovedkortene? visst ikke må kanskje jeg kjøpe det i tillegg..

 

Morsomt at vi var ute etter noenlunde det samme ja.

 

Angående dual core har jeg hørt at det er mye som ikke støtter dual core av spill nå? For eksempel, jeg vil kunne spille Battlefield 2, CS, WoW og slikt. Det burde da være mulig?

5507076[/snapback]

 

 

ja du spiller alle spill med dual core prossesor. men taper litt ytelse i forhold til en singel core. jeg ville valgt singel core å helder kjøpt en dual core nor det er mer normalt i spill. jeg gjekk for en 4000 no nor jeg bestillte min pc.(får den på mandag :) )

Endret av acerview
Lenke til kommentar
Jeg har Lian Li miditower - der er det mer enn nok plass til strømforsyningen.

Tror dette er den jeg har:

http://www.lian-li.com/Product/Chassis/S_C_S_PC-73SL.htm

 

Om dualcore: blir ytelsen lavere om du kjører dual med samme type CPU som du ville kjøpt singel med..?

5507172[/snapback]

 

 

nei tenker mer på pris sammmen ligning en 3800 x2 koster ca 200 kr mindre en en 4000. å du får ikke noe ytelse økning på en x2 i spill enda..

derfor villa jeg lagt helle 200 kr mer slik at du får en 4000 eller du kan gå for 3700 som koster 700-800 kr mindre en en 3800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...