x-ray-cat Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Hei. Har et skript som skal sende sende riktig header til nettlesere som støtter xhtml sin contenttype og text/html til nettlesere som ikke støtter det. Sciptet er: <?php error_reporting(0); $charset = 'iso-8859-1'; $mime = 'text/html'; $declaration = '<?xml version="1.0" encoding="' . strtoupper($charset) . '"?>'."\r\n"; $fetch = apache_request_headers(); function fix_code($buffer) { return str_replace(" />", "/>", $buffer); } if(eregi('MSIE[ \/]([0-9\.]+)', $fetch['User-Agent'])) { if(!stristr($fetch['User-Agent'], 'Opera')) { $declaration = ""; } } if(stristr($fetch['Accept'], "application/xhtml+xml")) { if(preg_match("/application\/xhtml\+xml;q=0(\.[1-9]+)/i", $fetch['Accept'], $matches)) { $xhtml_q = $matches[1]; if(preg_match("/text\/html;q=0(\.[1-9]+)/i", $fetch['Accept'], $matches)) { $html_q = $matches[1]; if($xhtml_q >= $html_q) { $mime = "application/xhtml+xml"; } } } else { $mime = "application/xhtml+xml"; } } if($mime == "application/xhtml+xml") { ob_start("fix_code"); } header("Content-Type: $mime; charset=$charset"); header("Vary: Accept"); echo $declaration; ?> Her er medlingen jeg får: Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /home/whoi3190/public_html/trudesign/index.php on line 13 Noen som kan hjelpe meg med å fikse dette?
kakkle Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Kan tenke meg at feilen ligger her: if(eregi('MSIE[ \/]([0-9\.]+)', $fetch['User-Agent'])) Tell antall parenteser start og slutt...
x-ray-cat Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Skrevet 27. januar 2006 (endret) En parantes for mye i slutten? Jeg har ikke lært meg php ennå. Så jeg må ha ting inn med teskje Endret 27. januar 2006 av x-ray-cat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå