Gå til innhold

Et enkelt årsstudium/grunnfag?


levolac

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å komme meg inn på medisinstudiet, og trenger studiepoeng. samordnaopptak.no sier følgende:

 

Tilleggspoeng

Til medisinstudiet blir det ikke gitt tilleggspoeng for alder. For høyere utdanning blir det gitt tilleggspoeng etter følgende skala:

5-9 vektt./15-29 studiep.:

1 p

10-14 vektt./30-44 studiep.:

2 p

15-19 vektt./45-59 studiep.:

3 p

20-24 vektt./60-74 studiep.:

5 p

25-29 vektt./75-89 studiep:

6 p

30-34 vektt./90-104 studiep.:

7 p

35-39 vektt./105-119 studiep.:

9 p

40 vektt./120 studiep. el. mer:

12 p

 

Planen min er altså da å få en del poeng ved å ta et årsstudium til neste år. Saken er imidlertid den at jeg i samme perioden har planer om å ta opp en god del fag fra videregående, ettersom jeg trenger poengene for å komme inn på medisin.

 

I og med at poengene fra videregående blir regnet utifra karakterene mine, mens tilleggspoengene ene og alene blir beregnet utifra om jeg har stått på eksamen eller ikke, er planen naturligvis å konsentrere meg om å gjøre det bra i de fagene jeg har tenkt å ta opp igjen.

 

Derfor spør jeg alle der ute: Er det noen som vet om et enkelt plankekjøringsårsstudium der ute. Det ideelle hadde vært om det i praksis bare var å lese minimalt før eksamen og stå. Jeg er storfornøyd bare jeg oppnår E eller bedre på eksamen.

 

Det er en fordel om jeg kan ta dette studiet i Trondheim, siden det er her jeg bor, men er det lite nok omfattende er det ikke verre enn at jeg kan reise til det aktuelle universitetet/den aktuelle høyskolen før eksamen.

 

Takker for alle svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med et eller annet emne innen filmvitenskap, gjerne ved NTNU?

 

Mange fag kan være plankefag, men filmvitenskap er jo ett av fagene man utelukkende kan lese seg - og også se seg til kunnskap om.

 

Og dersom du er en smule filminteressert fra før, ser noe film på fritiden og ikke har noe imot å lese deg til informasjon om filmhistorikk burde vel dette være så godt som plankekjøring. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...