Gå til innhold

skjermkort, cpu og hk til ~5000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje dette kan være en passelig balansert løsning.

 

Abit KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939 kr 1 049,00 link

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM kr 1 795,00 link

Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC kr 215,00 link

Club3D Geforce 6800GS 256MB PCIe kr 1 995,00 link

 

Sum kr 5 054,- på Netshop.

 

HK er vifteløst, og gis bra kritikk. CPU er OEM, dvs uten kjøler, derfor Artic Cooling.

 

Og en pakke på shg.no

 

Abit KN8 SLi, NForce4 SLi, Socket 939 1.004,00

Asus EN6800GT/2DT/256MB, 6800GT. PCI-E 2.106,00

AMD Athlon64 3700+, S939, BOX, San Diego 2.019,00

 

Sum kr 5 129,- på shg.no

 

Den siste har både bedre CPU og skjermkort.

Lenke til kommentar
Bolson, hvorfor kjøpe en 3500+ uten kjøler, og en kjøler utenom til 2000 kr. da man får en 3700+ med kjøler for 2000 ?

 

De som følger med boxed er vel bra nok?

5506534[/snapback]

 

Ikke hos netshop, der koster 3700+ kr 2.200 med boxed kjøler. Jeg synes heller ikke de medfølgende er bra nok, men jeg har aversjoner mot støy og bruker Zalman på mine PC-er.

 

Jeg valgte nemlig å vise alternativer hos to ulike butikker til litt over 5000,- kr. Klart jeg ville kjøpt hos shg.no, jeg sier at det er mer for pengene. Men noen føler seg kanskje tryggere hos Netshop og Komplett.

Lenke til kommentar

Meget bra oppsett Bolson, men selges det tilsvarende cpu kjøler (den på netshop) på shg.no? =Daniel= er en kamerat av meg å jeg tror det siste oppsettet ditt blir perfekt for han :).

 

En ting som gjenstår, han har en minnebrikke fra før som han gjerne vil bruke i sin nye pc: Corsair CMX512-3200LL. Han vil gjerne ha to stykk, men jeg finner desverre ingen tilsvarende brikke. Derfor lurte jeg på om denne vil være sånn ca tilsvarende, og passe godt sammen med den gamle?

 

daniel0zk.jpg

 

edit: La til bilde

Endret av Darx*
Lenke til kommentar
Hvilken Zalman kjøler anbefales til CPU på SHG.no da? Synes siden var litt fæl å navigere på, derfor linker jeg ikke.. (java)

5511872[/snapback]

 

NorthQ Giant UFO Aluminium til kr 216,-. Det er en kjøler som er svært lik CNPS 7700-AlCu, men til litt lavere pris. AlCu versjonene er lettere, og gir god nok kjøling på en AMD 64, men vil man ha muligheten til å klokke noe velges Cu versjonen til kr 270,-.

 

Av Zalman er det CNPS 7700-AlCU eller CNPS 7700-Cu som er gode valg.

 

Men disse kjølerene er store. Skal etter det jeg vet gå på det foreslåtte HK (SLI versjonen er ikke satt opp, men begge de to andre K8N kortene går). Men er kabinettet slik at det er trangt mellom strømforsyning og HK, kan det være problemer.

 

Her er en test av NorthQ kjølere.http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=814&page=1

 

Artic Cooling Freezer 64 Pro kan være et alternativ.

 

kjøper man ny kjøler velger man AMD A64 3700+ i bulkversjon til 1 891,-

 

Resten som før. Alt utenom HK er på lager, HK forventes den 3.2.2005.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...