Gå til innhold

mail server


Anbefalte innlegg

Er slik at jeg skal sette opp en linuxbox etterhvert.

 

har lyst til å sette denne opp som mailserver som kan nås på utsiden! er dette mulig?

 

Kan jeg f.eks regge et navn på meg? Free DNS liksom.

Dette fungerer i hvertfall meget fint på WEB. Har regga min IP adresse hos CJB.net..bare dette hadde fungert for mail også...

 

kanskje jeg kunne ha fått [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg har en mailserver som er tilgjengelig fra utsiden, dvs den kan motta mail til meg og sende mail fra meg... men ingen bortsett de på mitt lan får sendt mail (vil jo ikke bli brukt til å sende spam heller eh?), så det er definitivt mulig. Personlig anbefaller jeg postfix, sikrere og lettere å sette opp enn sendmail og uten sendmails veldig brokete historie også :wink:

 

Skal du ha deg en .com adresse er du nok avhengig av fast IP, noe som kanskje er et problem? Hvis du har en fast IP kan du jo kanskje få lov til å sette opp DNS også... uansett selve det å få en mailserver til å funke er ikke noen stor heksekunst :grin:

Lenke til kommentar

Har ikke fast IP adresse. Er vel ikke no vits å ha en mail adresse som er forskjellig fra boot til boot? hehe.

 

Men...: Er jo slik at jeg har dynamisk IP adresse, men fordet hoster jeg en webside hos cjb.net. Det fungerer nemmlig slik at jeg har installert et program på serveren min som kontakter cjb.net når min maskin får ny IP adresse. så blir det oppdatert hos cjb.net og siden min vil alltid fungere! Hadde vært kult om det fantes til mail og da:)

 

PS: hadde vært fint om noen leste mitt innlegg som heter "mitt valg". Trenger hjelp!:)

 

--

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...