Gå til innhold

Ny gamer-pc, maks 10000


Anbefalte innlegg

Hei

En venn av meg skal anskaffe seg ny pc, den skal hovedsaklig brukes til gaming. Men også til ting som film, musikk osv.

Han har gitt meg et budskjett på maks 10000, men har ikke stilt andre krav annet enn at han vil ha mest "bang for the buck".

Har satt opp et forslag under. Pci express er for meg en selvfølge da det er mest fremtidsrettet, og et A64-system burde vel passe bra til gaming? Tenkte at kanskje det ville vært bra med intel med tanke på ddr2 da det kanskje vil bli mer praktisk å oppgradere i fremtiden, personlig ville jeg gått for 2Gb minne med høye timings for jeg tror den jevne forbruker vil tjene på dette med tanke på pris/ytelse. Er usikker på hovedkortet, valgte bare noe som så greit ut. Kabinett tror jeg ikke er så viktig.

Er fint om dere kommer med forslag fra en nettbutikk, og at alle varer er på lager. Anyway her er mitt forslag fra komplett.no:

 

Asus A8N-E, nForce4 Ultra - 895kr

MSI GeForce 7800GT 256MB GDDR3, ViVo, PCI-Express - 2795kr

Hiper Type-R 580W Sort - 949kr

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W - 449kr

Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ - 950kr

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte - 2250kr

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB - 1695

 

Sum: 9983kr

 

Kom med forslag på andre oppsett og komenter gjerne mitt oppsett

 

På forhånd takk for hjelpen :thumbup:

 

Edit: Glemte dvd-brenner, regner med at det er det som er mest aktuelt da den kan spille av og brenne alle formater.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finn en billigere harddisk

POV Geforce7800 er litt billigere tror jeg =/

Ta et annet kabinnet, siden du skal ha strømforsyning uten om...

5490643[/snapback]

Tror jeg går for dette kabinettet i stedet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309319&cks=PRL Ser ut som om det har bedre kvalitet også.

Det 7800-kortet jeg fant var det billigste. Og kan du komme med en billigere harddisk? Kan kanskje gå litt ned i lagringsplass, men må forhøre meg om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...