Gå til innhold

Studio 8 kræsjer!


Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Jeg kjøpte for en stund tilbake siden Studio 8 for å redigere video på amatørnivå. Er i utgangspunktet fornøyd med brukervennligheten, men: er jeg den eneste som opplever mye bugs og kræsjer med dette programmet??

 

Det klassiske er at jeg har brukt x antall timer for å redigere materiale, og er svært fornøyd med verket :thumbup: men når jeg går til steg 3, hvor jeg skal konvertere prosjektet til en DVD skjærer alt seg!! :cry: PC'n starer og jobbe, og jeg ser progresjon i ca 15-30 minutter.. så plutselig henger hele dritten seg!! Når rendering er sånn ca halvferdig..

 

Noen som vet hva dette skyldes? For dårlig ytelse på maskinen? Har en AMD Athlon XP3200+, 1 Gb ram og 80 Gb harddisk..

 

Svar mottas med takk :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan!

 

Jeg kjøpte for en stund tilbake siden Studio 8 for å redigere video på amatørnivå. Er i utgangspunktet fornøyd med brukervennligheten, men: er jeg den eneste som opplever mye bugs og kræsjer med dette programmet??

 

Det klassiske er at jeg har brukt x antall timer for å redigere materiale, og er svært fornøyd med verket  :thumbup: men når jeg går til steg 3, hvor jeg skal konvertere prosjektet til en DVD skjærer alt seg!!  :cry:  PC'n starer og jobbe, og jeg ser progresjon i ca 15-30 minutter.. så plutselig henger hele dritten seg!! Når rendering er sånn ca halvferdig..

 

Noen som vet hva dette skyldes? For dårlig ytelse på maskinen? Har en AMD Athlon XP3200+, 1 Gb ram og 80 Gb harddisk..

 

Svar mottas med takk :whistle:

5488364[/snapback]

Det problemet har jeg også hatt men det har skyldes for svak maskin.. Men det skulle ikke være ditt problem.

Kanskje prøve å få tak i en annen versjon og se om problemet blir borte da :)

Lenke til kommentar

med Studio 8 så antar jeg du mener Pinnacle Studio 8?

Nå har ikke jeg erfaring med annet en Studio 9 og Studio 10 men begge må vel kunne sies å være ustabile som bare p....

Begge har fått en mengde patcher som veksler mellom å fikse gamle problemer og introdusere nye problemer. Studio 9 ble i mitt tilfelle noenlunde stabil fra rundt versjon 9.2 tror jeg. Patchene stoppet på 9.4.3 og den kan vel regnes som temmelig OK der....Studio 10 har i hvert fall kommet til rett over 10.1.2 og er i mitt tilfelle ikke stabil der.

Studio 8 kan ikke jeg se noen patcher til lengere så der sliter du sikkert.....

Men - nå er jo ikke akkurat Studio noe dyrt produkt så hvis du har planer om å redigere litt så spanderer du på deg de få hundrelappene det koster å skaffe en ny versjon. Sjekk forresten www.pinnaclesys.com for oppgraderingsmuligheter.

 

Ang. maskina di så er den selvfølgelig ikke up-to-date i dag men jeg kjørte i min tid Studio 8 på en AMD 2200+, 512MB RAM og 45GB HDD.

Jeg mener du vil merke størst ytelsesøkning med en ny og større harddisk så løp og kjøp :-)

Nå kjører jeg på en laptop....

Endret av harjoferie
Lenke til kommentar
med Studio 8 så antar jeg du mener Pinnacle Studio 8?

Nå har ikke jeg erfaring med annet en Studio 9 og Studio 10 men begge må vel kunne sies å være ustabile som bare p....

Begge har fått en mengde patcher som veksler mellom å fikse gamle problemer og introdusere nye problemer. Studio 9 ble i mitt tilfelle noenlunde stabil fra rundt versjon 9.2 tror jeg. Patchene stoppet på 9.4.3 og den kan vel regnes som temmelig OK der....Studio 10 har i hvert fall kommet til rett over 10.1.2 og er i mitt tilfelle ikke stabil der.

Studio 8 kan ikke jeg se noen patcher til lengere så der sliter du sikkert.....

Men - nå er jo ikke akkurat Studio noe dyrt produkt så hvis du har planer om å redigere litt så spanderer du på deg de få hundrelappene det koster å skaffe en ny versjon. Sjekk forresten www.pinnaclesys.com for oppgraderingsmuligheter.

 

Ang. maskina di så er den selvfølgelig ikke up-to-date i dag men jeg kjørte i min tid Studio 8 på en AMD 2200+, 512MB RAM og 45GB HDD.

Jeg mener du vil merke størst ytelsesøkning med en ny og større harddisk så løp og kjøp :-)

Nå kjører jeg på en laptop....

5488715[/snapback]

Jeg kjører med bærbarbar 2,4 ghz prosessor, 752 mb ram og 110 gb hd.

Går veldig bra :)

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar

Jeg hadde også store problemer i begynnelsen da jeg redigerte med Studio 8. Det jeg fant ut hjelper (tror jeg), er å ikke gjøre noe redigeringsarbeid etter at du har laget menyene. Ei heller å sette menypunktene direkte i "fancy" overganger mellom klipp. Jeg har intet annet belegg for denne teorien enn mine erfaringer. Men det er kanskje verdt å prøve?

 

Tor

Lenke til kommentar

Det ser ut som at programmet ditt er veldig følsomt for maskinvaren, etter alle de frustrasjonene vi leser om. Jeg har også Studio 8 og har hatt utallige krasj.

--- Men så installerte jeg Magix Edit Pro, et program til under 600 kr., og nå er det bare moro å redigere. Det er et utrolig avansert program til den prisen. Vel verd en titt!

Lenke til kommentar

Vel jeg har hatt studio fra versjon8 og oppover med alle patcher og det er riktig at studio er lett når det virker. Det er bare det det at du bruker mere tid på å få få studio til å virke enn å redigere. Etter min mening er studio og Citroen de eneste produktene som gjør at folk havner på mentalsykehus! Burde vært forbudt å selge samt konstruktørene burde sittet inne på livstid. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...