Gå til innhold

Regedit. (kjør) gjøre skade på programmer..

Myou

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man går inn i regedit, og sletter noe for å få datamaskinen til å gå raskere, kan noen programmer få feil da, hvis det, kan man rette det opp igjen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på det er smart å bare slette uten å vite hva man gjør. Systemet kan nok bli ustabilt ja, så du kan heller prøve ett program som rydder opp for deg.

Skrevet

har du noen forslag, det eneste jeg har er CCleaner, vet ikke om det holder, det

reparer feil i windows og sånn.! :(

Skrevet

Jeg har brukt Registry Mechanic, men det er ikke gratis.

Du kan prøve noen av programmene på download.com (søk på registry cleaner, eller lignende)

Skrevet (endret)

Min mening er at det ikke er noe poeng å rense registeret. For å få noen merkbar effekt av dette må det slettes tusenvis av oppføringer. Hvis du har tusenvis av ubrukelige oppføringer i registeret vil jeg heller anbefale å installere windows på nytt.

Registry Mechanic suger så det holder. Programmet sletter oppføringer som andre programmer trenger for å virke. Har en tråd her i forumet som viser til at Registry Mechanic sletter f.eks. oppføringene til WS FTP.

Har testet noen programmer for register ( kommer i øyeblikket bare på EasyCleaner, men det er flere.), og alle gjør at et eller annet ikke virker lenger.

Jeg mener at rensing i registeret er bortkastet tid.

Nei, skal du må rense i registeret bør du vite hva du skal se etter og gjøre det manuelt.

.....men det er nå min mening.

Jeg kan heller ikke dokumentere dette, har bare erfart det selv.

Endret av bobafett
Skrevet

Hvis du spør fordi du har fått et problem, vil ikke regcleanerprogrammer kunne hjelpe deg. Alternativene dine da er

- systemgjenoppretting

- hente backup hvis du var lur og laget en i regedit først

- eller reinstallere det skadete programmet.

Ccleaner er ikke noe godt registerrenseprogram, men til gjengjeld best på diskopprydding. Til registerrens - (@bobafett!) kikk på de to i sigen min - du har sikkert rett i at effekten ikke er den helt store, men jeg kjenner i alle fall konkrete eksempler på at programmer ikke har latt seg reinstallere før det har blitt renset ordentlig i registeret, noe en avinstallering på langt nær gjør.

JV16 er ellers en gedigen verktøykasse for alle mulige slags innsyn og rydding. Jeg har brukt det i en del år og det har aldri (etter en del hundre kjøringer) gjort skade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...