Gå til innhold

Må minnebrikkene være like store?

JoaJoa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om minnebrikkene i en bærbar må være like store?

Har selv en Thundra 1557e, med en 512 brikke. Vurderer å kjøpe en 1024 brikke, men innbiller meg å ha hørt at dette ikke går med 1024 og en stk 512? er det mye vits med mer enn 1024mb ram?

Damen, har en HP med 2x256 brikker, det blir i minste laget for henne også, så jeg lurer på om det går an å oppgradere den med 1stk 512 og 1stk 256.

på forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurer på om minnebrikkene i en bærbar må være like store?

Har selv en Thundra 1557e, med en 512 brikke. Vurderer å kjøpe en 1024 brikke, men innbiller meg å ha hørt at dette ikke går med 1024 og en stk 512? er det mye vits med mer enn 1024mb ram?

Damen, har en HP med 2x256 brikker, det blir i minste laget for henne også, så jeg lurer på om det går an å oppgradere den med 1stk 512 og 1stk 256.

på forhånd takk

5486661[/snapback]

Må vel ikke, men da får du ikke dual channel!

Skrevet

Jeg går alltid inn på Kingston.com når jeg skal sjekke minne og hva jeg kan bruke i hvilke slotter. Utrolig bra oppslagsverk! Sjekk det først.

Jeg har en HP som det satt 2x 256 i, nå kjører jeg 1 1024 brikke og en 256.

Skrevet

Fant ikke eksakt modell, men ble ikke helt klok.

Finnes det ingen generell regel om det går med ulik størrelse på rambrikkene? evt ram merke, 1 stk kingston 256 og 1stk apacher 512.

Og hva er dual channel?

Er grønn på dette området :hmm:

Skrevet

Finnes det ingen generell regel om det går med ulik størrelse på rambrikkene?  evt ram merke, 1 stk kingston 256 og 1stk apacher 512. 

Og hva er dual channel?

Er grønn på dette området  :hmm:

5489730[/snapback]

Så lenge spesifikasjonene er de samme (4-4-4 533 DDR2, eller 5-5-5 667DDR2) er det det samme hvilket merke det er, bare husk at det skal hete SO-dimm, siden det er laptop :)

Dual channel er noe som gir litt bedre ytelse om du har to brikker med samme spesifikasjoner, størrelse og hastighet. Men det er ikke mye... Tror ikke du vil merke forskjel, tror du vil merke at du får mer ram, ville ha kjøpt en 1GB brikke, satt den i din, da har du 1,5 gb, og flytta en 512 fra din maskin til dama din sin, så får hun 0.7gb med ram, også selger du den 256 brikka

Skrevet

Finnes det ingen generell regel om det går med ulik størrelse på rambrikkene?  evt ram merke, 1 stk kingston 256 og 1stk apacher 512. 

Og hva er dual channel?

Er grønn på dette området  :hmm:

5489730[/snapback]

Så lenge spesifikasjonene er de samme (4-4-4 533 DDR2, eller 5-5-5 667DDR2) er det det samme hvilket merke det er, bare husk at det skal hete SO-dimm, siden det er laptop :)

Dual channel er noe som gir litt bedre ytelse om du har to brikker med samme spesifikasjoner, størrelse og hastighet. Men det er ikke mye... Tror ikke du vil merke forskjel, tror du vil merke at du får mer ram, ville ha kjøpt en 1GB brikke, satt den i din, da har du 1,5 gb, og flytta en 512 fra din maskin til dama din sin, så får hun 0.7gb med ram, også selger du den 256 brikka

5489918[/snapback]

Ok, takker, det klarnet litt:)

Jepps, får vel kjøpe en 1gb brikke å sette den i min. Men siden jeg gir min 512 brikke til henne så får jeg jo 1gb ram. men kan ta den 256 brikken hennes å sette den i min, så jeg får 1,25gb ram, og hun 768mb ram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...