Gå til innhold

buypass støtte i linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norsk Tipping tilbyr markedets sikreste betalingsløsning. Dette har dessverre medført begrensninger i forhold til operativsystem og nettleser. Vi innser imidlertid at dette kan virke urettferdig for brukere som dermed utelukkes. Vi ønsker i fremtiden å tilby vår løsning til alle brukere, uansett plattform og nettleser. Vi kan dessverre ikke gi noe konkret tidspunkt for dette, men vi kan forsikre om at dette er en prioritert oppgave for oss.

 

Sakset fra norsk-tipping.no (url)

 

Nå skal det sies at det har vært en "prioritert" oppgave siden den første gangen jeg sjekket og det er ca. et halvt år siden.

Endret av memox
Lenke til kommentar

Har et annet spørsmål om samme jeg:)

Noen som vet om man kan SKRIVE til "smartkort", eller bare lese med denne enheten?

 

Har en foreldet smartkortleser selv (vet ikke navnet på den, så finn erikke programvare til hverken windows, linux eller noe annet. Har også forsøkt å tegne opp kresten, men det ble så kjedelig å drive på med :p ), den kan også skrive, brukte den før , plutselig flere tvkanaler gitt... *plystre*

Lenke til kommentar
Har et annet spørsmål om samme jeg:)

Noen som vet om man kan SKRIVE til "smartkort", eller bare lese med denne enheten?

 

Har en foreldet smartkortleser selv (vet ikke navnet på den, så finn erikke programvare til hverken windows, linux eller noe annet. Har også forsøkt å tegne opp kresten, men det ble så kjedelig å drive på med :p ), den kan også skrive, brukte den før , plutselig flere tvkanaler gitt... *plystre*

5498120[/snapback]

 

Hvis du har rs232 utgaven skal det gå ann å skrive til diverse smartkort.

men er jo ikke så veldig aktuell problemstilling for øyeblikket :innocent:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
er det noen som har fått de kortleserne fra buypass (medfølgende til norsktipping.no) til å fungere med linux??

 

ser at den blir registrert i dmesg når jeg kobler den til, men får bare beskjed om manglende støtte når jeg  går inn på norsktipping.no "min side" -> "mine spill" i firefox...

5484958[/snapback]

Lenke til kommentar

I flg. Buypass kommer de til å lansere støtte for linux snart. De har testet dette på nyere versjoner av linux ( Fedora, RedHat, Suse og Ubuntu) distribusjoner med firefox/mozilla/netscape nettleser og java 1.5. Man må ha en CardMan 3121 USB kortleser. Du trenger først å installere mellomvare for aksessere smartkort i linux. Denne heter Muscle PCSC Lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...