Gå til innhold

Ny stuepc, ønsker kommentarer!


Anbefalte innlegg

Har tenkt meg å bygge en stuepc med de vanlige kravene, stille, billig og bra :) Kommer til å bruke den til opptak av tv, timeshift, avspilling av musikk, filmer og bildefremvisning. Lurte på om noen som har gjort slikt før har noen kommentarer til oppsettet mitt. Alle delene er fra Komplett, så blir det bare 1 frakt.

 

Silverstone SST-LC11M HTPC, Sølv, iMON, VFD, Fjernkontroll, 300W Strømforsyning

MSI K8MM-V, K8M800, Socket-754, m-ATX S-ATA/ATA, LAN, DDR400, Bulk,VGA, AGP8X

AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Socket 754, 512KB, BOXED m/vifte

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

XFX NVTV Mpeg2 Dual Tv-Tuner + FM Radio, Bulk

MSI GeForce 6200 128MB DDR, HDTV, AGP8X,NX6200AX-TD128, Tv-Out, DVI,Retail

Zalman CNPS7700-Cu CPU-Kjøler Socket 478/775/754/939/940

 

Totalt: 7102 kr

 

Om det er noen som kan komme på noen deler som er rimeligere men like bra eller bedre så skrik ut :)

 

Er litt usikker på den viften, da den er meget stor og tung. Alt skal innstalleres opp ned i det Silverstone-kabinettet, så spørsmålet er om hovedkortet kommer til å gi etter. Om det i det hele tatt er plass til den. Har den viften i min vanlige pc nå og synes selv den er ganske så stillegående på minimum viftehastighet. Det beste alternativet hadde kanskje vært en kjøleribbe som feks Silverstone Nitrogon CPU-Kjøler og ikke hatt noen vifte i det hele tatt, men er redd for at det blir for varmt der inne.

 

Hadde tenkt å kjøre MediaPortal, men sjekket ut MythTV, som også ser veldig bra ut. Fordelen med MediaPortal er vel at det ser ut som om utviklingen går kjappere der.

 

Innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo veldig i skuddet å bruke slike pc'r som en slags media server, og så streame (er det slik det skrives mon tro?) video, og live tv til andre apparater rundt i huset ved hjelp av Extendere. (enten ved hjelp av x-boks eller en egen exstender fra f.eks Linksys

 

Er dette noe du ser for deg i fremtiden, vil jeg anbefalle med litt mer "trøkk".

 

Kan lese mer om dette på Microsoft sine sider

 

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...