balder80 Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Da jeg ikke ønsker en bråkete PC som ruter kunne jeg tenke meg en ruter som får tildelt en ip fra eksternt 100Mbits DHCP og som kan ha en kabel videre til switchen min. Ganske enkel sak, en ethernet inn og en ut. Jeg har kikka litt på nettbutikkene og de fleste har en kabel til uplink og 4 porter. Hvordan fungerer det å sette i en kabel i bare en av dem og så koble den til uplinken på switchen. Vil alle maskinene på switchen da få IP fra ruteren? På forhånd takk. "Balder"
Zerge Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Du har forstått det helt riktig. Det du trenger er kun en såkalt bredbåndsrouter. Merk at du da vil NAT'e all trafikk gjennom routeren.
balder80 Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Skrevet 24. januar 2006 (endret) [...]Merk at du da vil NAT'e all trafikk gjennom routeren. 5484271[/snapback] Takk for svar. Det klart det kan bli problemer med å bruke aktive tilkoblinger, men hvis ruteren er avansert nok kan det vel rute visse porter til en bestemt IP/MAC. Endret 24. januar 2006 av balder80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå