Gå til innhold

Noen enkle spm om CPU skifte i laptop


toranv

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet og sett etter en laptop til multimedia bruk og litt småspill.

 

Jeg har vurdert en Dell Inspiron 6000, men har nå sett på en Toshiba Satelite Pro M70-137

 

Denne

 

Jeg var litt uoppmerksom og fant ut at denne har en Celeron M prossesor, er det ikke sånn at denne bråker en del mer enn en vanlig centrino f.eks 740 1.73ghz som sitter i Dell'en jeg nevnte.

 

Hvordan er det med bytte av en cpu, er det vanskelig? klarer jeg det? hvor får man kjøpt det og hvilken socket er det? har hørt noe om at det er samme socket og at hvilken som helst centrino passer?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men da er spørsmålet: Hvordan er det med en Celeron M vs en Centrino fra en Dell for eksempel?

Er det bare speedstep som er forskjell og batteriforbruk?

Er det noe ytelsesforskjell? vil jeg høre viften mye mer kan jeg eventuelt regulere den?

 

Er denne her bedre da? Ser jo at den har dårligere skjermkort. Er det lettere å bytte enn CPU?

 

takker for raskt svar

Endret av toranv
Lenke til kommentar
Centrino banker livskjiten ut av celeron.

 

jeg skal aldri ha meg en celeron prosessor, de duger bare til Word

5479595[/snapback]

 

Det utbruddet der hjelper meg dessverre ikke så mye! Kan du begrunne det, mener å ha lest at ytelsen ikke er noe særlig annerledes.

Endret av toranv
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ha en link til en Centrino PC med Celeron prosessor. Når jeg nå nettopp sjekket Intels internett sider ang Centrino var ikke Celeron nevnt med et ord. Det var Pentium M, samt en ny prosessor som var dual core. kravene for at en bærbar skal kunne kalles Centrino er jo at det skal være Pentium M prosessor, trådløst Intel nettverkskort samt Intel 915m chipset .

Det finnes de som selger Centrino PCer med Celeron prosessor, men disse møter ikke Intels krav til spesifikkasjoner og er slett ikke ekte Centrino baserte PCer.

 

Hvis ikke du sitter på noen ny info som ikke jeg kunne finne på Intel.com så tror jeg det er du som må sette deg bedre inn i fakta. Jeg har aldri sett en seriøs aktør som kaller sine pcer Centrino med Celeron prosessor.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...