Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Nforce nettverkskort


Anbefalte innlegg

Har ett problem med ett intgrert "NVIDIA nForce Networking Controller" nettverkskort, det kommer ikke opp at det er tilkoblet når jeg putter nettverkskabelen i, og ja kabelen fungerer fordi jeg har nå koblet til ett pci-nettverkskort og det funker fint. Er dette en instillings feil eller rett og slett feilproduksjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler ALLE med nForce4 onboard nettverkskontroller til å DEAKTIVERE den og kjøpe seg et PCI nettverkskort...

 

Tro meg, nvidiaporten er det verste drittet som finnes... Kjøpte et SunWay STLab LAN Card til 75 kroner, og det fungerer MYE bedre enn nvidia sitt noen gang vil !

5479356[/snapback]

 

 

 

og med hvilken bakgrunn kan du si at nf4 onboard er så jævla dårlig , funker som gull hos de jeg kjenner .

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler ALLE med nForce4 onboard nettverkskontroller til å DEAKTIVERE den og kjøpe seg et PCI nettverkskort...

 

Tro meg, nvidiaporten er det verste drittet som finnes... Kjøpte et SunWay STLab LAN Card til 75 kroner, og det fungerer MYE bedre enn nvidia sitt noen gang vil !

5479356[/snapback]

 

 

 

og med hvilken bakgrunn kan du si at nf4 onboard er så jævla dårlig , funker som gull hos de jeg kjenner .

5479794[/snapback]

 

Virker som falskt gull hos meg... :p

Jo, når du får de riktige driverne, blir det litt bedre, men de som føkger med windowsXP, gjør at alt går rett til H*

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler ALLE med nForce4 onboard nettverkskontroller til å DEAKTIVERE den og kjøpe seg et PCI nettverkskort...

 

Hvorfor skal alle de som ikke har dette problemet høre på deg?

 

Har enda ikke hatt noe problemer med nettverkskontrolleren til nvidia, og gudene vet hvor mange pc'r jeg har bygget med nforce-brikkesettene de siste årene...

 

MapSter: Se om den er aktivert i biosen. Jeg måtte faktisk aktivere den i biosen når jeg kjøpte et asus nforce4 hk for et par uker siden.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Det funker ikke hos meg. Prøver jeg å spille bf2 eller cod2 går pingen opp og ned som en jojo, og det lagger litt, så mister jeg connection til internett. For å få det opp igjen må jeg "disable" og "enable" nettverket. Har slått av "Checksum overload" og strømsparefunksjonen på driver innstillingene, men det hjelper ikke. Har heller ikke installert nvidia firewall. Jeg trodde de hadde lært å lage nettverks chipper nå, men der tok jeg feil :angry: Heldigvis koster et kort med Realtek (evig vinner) bare 75 spenn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...