Gå til innhold

1GB kvalitets-minnebrikker, skal klokkes


Anbefalte innlegg

holder på å bygge meg en ny maskin her, så langt har jeg følgende.

 

PowerColor X1800XT VIVO 512MB

Asus A8R-MVP hovedkort (*)

riktignok ikke bestillt enda, men enten en 2x 4400+ eller en Opteron 175, har ikke helt bestemt meg enda men skal bestilles samtidig med minnet.

 

hva jeg trenger er minne, da jeg har 1.5GB (fire brikker, to 512 og to 256) i min nåværende (trege) maskin og ved flere tilfeller enn jeg kan huske gått tom for minne (3D programmer) så er jeg på jakt etter minne som tåler en god klokk med gode timinger, noe mine eksisterende minnebrikker ikke tåler overhodet (billig-ram)

 

kort fortalt, jeg vil ha store og overklokkingsvennlige brikker som ikke vil legge en demper på morroa mens jeg presser resten av systemet til bristepunktet, og jeg er villig å betale for det óg, så noen tips på gode minnebrikker mottas med takk :)

 

 

(*) har fått med meg at dette hovedkortets bios ikke tillater mye vcore justeringer men om man vmodder det så er det ett godt overklokkings-kort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@oysfaerg

humm.. de corsair brikkene ser veldig bra ut, men etter hva jeg har sett av tester så makser dem ut på ca 250-260mhz htt/fsb og økning av spenningen over 2.8V hjelper ikke, snarere tvert imot. over 2.8V og brikkene feiler.

 

av hva jeg har sett av tester og rapporter i div forum så har hovedkortet med en stabil psu og en god prosessor oppnådd htt/fsb på 325Mhz og mer. faktisk, så er kortet en god klokker, men grunnet begrensede vcore alternativer i biosen som makser ut på 1.45-1.5V så greier det ikke helt å oppnå helt dei store høydene uten hjelp ifra loddebolten og en 25Kohm pot.. :)

 

Edit: nå har jeg ikke sagt at jeg vil nå slike høyder på 1:1 ratio på minnet, men tanken er nå at minnet skal ikke legge noen dempere på mine eksperiment. :)

 

 

@ManageHead

hovedkortet makser ut på 3.2V på minnet, noe som kanskje er litt i minste laget for BH-5 brikker, og ja, 512MB brikker er litt for smått for meg.. ;)

 

hva slags brikker er UTT? :blush:

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...