Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Eicon Diva 2.02 oppfører seg rart


Anbefalte innlegg

Sitter med et Abit IT7 Max hovedkort (P4) og WinXP.

 

Her forleden gikk mitt Eicon Diva 2.01 dukken i tordenværet. Jeg bestilte meg et nytt et, og satte det på plass i samme PCI slot'en. Det viste seg at jeg nå hadde fått modell 2.02, men XP fant kortet likevel, la inn driver og alt funket perfekt.

 

Jeg logget av, men da jeg skulle inn igjen neste kveld, virket det ikke. Kortet prøvde å ringe opp, men sa det ikke fikk svar fra server. Prøvde med en ISDN line-check, men den funket heller ikke. Telefonen funket imidlertid, så det måtte være noe i forbindelse med ISDN-kortet.

 

Avinstallerte kortet, og la inn på nytt. Prøvde også å overskrive XP driverne med de som fulgte med på CD. Ingen respons. Hmm... Lurte på om lynet kanskje hadde knertet det nye kortet også. Det hadde evt. vært rart da dette ikke var koblet til veggen siste døgn. Ble lei av hele greia og slo av.

 

Prøvde igjen i går kveld. Koblet fra alle kabler. Koblet til igjen. Gikk inn på den eksterne tilkoblingen og dobbeltklikket. Wow. Plutselig

var jeg inne igjen. Surfet en stund og alt virket greit. Koblet fra, og prøvde deretter å koble

til igjen. Bare tull igjen. Samme mangel på respons som sist.

 

Kan det være at det oppstår en konflikt mellom det nye Diva-kortet og noe annet? Jeg har for tiden (og har alltid hatt) ISDN kortet i den siste PCI-slot'en på dette IT7-kortet. Har ikke prøvd å bytte PCI slot. Vil det kunne hjelpe.

 

Tror ikke det er noe feil på hovedkortet. Alt annet virker jo som det bestandig har gjort.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote Kleifert: > Kan det være at det oppstår en konflikt mellom det nye Diva-kortet og noe annet? <

 

Har du RVS-com inne fra den gamle installasjonen ?

 

For å opprette en god forbindelse, er det ofte ikke nok å avinstallere det gamle kortet - gjør 'reint bord ' og sjekk at du bruker Eicon channel 0, ikke bruker retningsnr. og kun har aktivert TCP/IP i Egenskaper/ Servertyper for din tilkobling. Fjern også IP-filhodekomprimering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...