Gå til innhold

Epox 6vba rev 0.6 cpu support


Te'om

Anbefalte innlegg

Jeg har et Epox 6vba rev 0.6 hovedkort som jeg vil tyne mest mulig ut av før jeg oppgraderer hele PC-en. Epox selv har gitt ut en liste over hvilke cpuer de forskjellige hovedkortene støtter, og denne listen sier at 6vba rev all med en gammel bios ikke støtter mer enn 550mhz p3, mens 6vba rev 1.0 med en ny bios støtter opp til 850mhz. Vil jeg kunne bruke prosessorer raskere enn 550 når jeg har den nyeste biosen, selv om det ikke er riktig rev nr?

 

Epox selv sier at rev 0.6 ikke støtter mer enn 550mHz, men jeg mistenker at det er en anbefaling, ikke et faktum. De var uansett ikke særlig hjelpsomme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm det har jeg ikke hørt om før att forskjelige

revisjon nr av "samme" hovedkort har forskjelig støtte får Mhz..

Trodde en typebetegnelse på hovekort hadde den samme biosen og ikke bios ut ifra revisjon nr ?

Er du sikker på att dette er rett ?

Jeg tror iverfall ikke det ..

det som er normalt er att forskj/nyere biosoppdateringer er til samme typebetegnelse/hovedkort

bare att de fikser feila på de forskjelige revisjons,

dette er standard og jeg tror du har misforstått hele prinsippet.

Så jeg er nesten sikker på att når du innstalere/flashe med den nyeste biosen til ditt hovedkort/typebetegnelse (ikke revisjon) så kan du kjøre den Mhz som er spesifisert i denne nevte bios

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sorry mac, men det er slik jeg forklarte det. Nøyaktig hva som gjør min hovedkort rev uskikket til en P3-850 vet jeg ikke, og ikke har det noe særlig å si heller, får ikke noen slik cpu ny til under 1500...

 

MEN, jeg har overklokket P3-450en til 558Mhz, så det er i alle fall mulig.

 

Her er det epox forklarer greien:

ftp://ftp.epox.com/support/motherboard/cpu-support.pdf

 

Quote:

"Above find a list of models and their corresponding revision (REV) numbers requirements for the selected

processors. Sorry if you do not have the required REV # or higher you should not use the listed processor. The revision number of your motherboard is written in white silk screened letters in the upper left hand corner of your motherboard, just behind the leftmost ISA/PCI slot. Example REV 0.2"

 

 

Takk for svar likevel:)

Endret av Longboard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...