Gå til innhold

Opteron, 7800GT, 2GB, 250GB. 12500kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er ingenting jeg kunne spart på? Byttet med jevngode komponenter til en billigere penge? Er det vits i å ha hovedkortet, har hørt at det er litt overkill. Ettersom det ikke er så stor forskjell på SLI i PCIex8 og x16. Er det sant, eller?

Skrevet

Trur 2x 16x pci-e har minimalt å si for 7800 gt kort, og at det er bra nok med 8x sli HK, huks at vanlige SLI HK har 16x når du bruker berre eit kort.

Eg har veldig gode erfaringar med Dette Abit hovedkortet som er 600kr billigare enn ASUS kortet. Bygde PC med det og alt funka perfekt med x2 3800+, 7800gt og OCZ rammen som er på tilbud denne helga på netsopp.

Skrevet (endret)

Eg trur eg har lese at nyare versjoner av den rammen er vorte bedre overklokkere, men er ikkje sikker på det.

Edit: Sjølv om dei ikkje klokkar bra så vil eg si dei er verdt dei 200 kronane i forhold til dei han har satt opp.

Endret av Zimmen
Skrevet (endret)

Jeg hadde ny versjon, den ville ikke over 215mhz hos meg uansett timings eller spenning... Ubrukelig :cry:

Edit: Han skal jo klokke med sin 165 vil jeg anta, da bør han nok gå for brikker som tar litt mer mhz.

Endret av samye83
Skrevet

Crucial ballistix, ekstreme dyre og blir lett ødelagt :tease: Gud til klokking

Mushkin = de er som regel veldig gode, men man kan få dårlig eksemplar

g.skill = yter nesten som mushkin, men de tåler ikke mye spenning

corsiar pc4000pt = de er ganske greie, får også tak i norge

Ocz platium eb (ikke el) = De koster over 3000 men klokker også som gud. Ikke mulig å få tak i for øyeblikket.

Skrevet
Men er det UMULIG å klokke til f.eks. 3GB med de RAM-brikkene?

5472565[/snapback]

Du kan ikke klokke RAMen fra 2GB til 3GB, bare høyere hastigheter.

2x512MB klokker generelt mye bedre enn 2x1gb brikker (sett bort fra <3000kr settene)

Skrevet

Kanskje har jeg gått glipp av noe her, men det går ikke an å klokke fra 2-3gb ram. Skal du virkelig ha noe ram som klokker, crucial ballistix tracer er noe for deg. En dyr pris å betale da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...